ביידן על המהומות: "הדמוקרטיה האמריקנית תחת מתקפה חסרת תקדים"

נשיא ארה"ב הנבחר התייחס לפריצת תומכי טראמפ לקונגרס במהלך הישיבה לאישור ניצחונו בבחירות: "לרסק חלונות בקפיטול זו לא הפגנה, זו התקוממות. היום הזה הוא תזכורת לכך שהדמוקרטיה שברירית"

זמן צפייה: 07:14

נשיא ארצות הברית הנכנס, ג'ו ביידן, התייחס הערב (רביעי) למהומות בוושינגטון שחוללו תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ כשפרצו לקונגרס האמריקני  ואמר כי "הדמוקרטיה האמריקנית תחת מתקפה חסרת תקדים".

"לרסק חלונות בקפיטול זו לא הפגנה, זו התקוממות. היום הזה הוא תזכורת לכך שדמוקרטיה היא דבר שברירי", הוסיף ביידן. "אמריקה כל כך הרבה יותר טובה ממה שראינו היום. אני קורא לטראמפ לשים סוף לדבר הזה".

Supporters Of U.s. President Donald Trump Protest In Washington
מהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

בד בבד, הנשיא טראמפ קרא למפגינים ללכת לבתיהם ולהפסיק את המהומות: "אני אוהב אתכם, אתם מאוד מיוחדים, אבל עליכם ללכת הביתה עכשיו".

מוקדם יותר הערב, כאמור, מהומות אלימות פרצו בבניין הקפיטול שבוושינגטון, זאת לאחר שמאות תומכים של טראמפ הגיעו למחות במקום נגד אישור מינויו של ביידן. המפגינים התעמתו עם שוטרים ופרצו פנימה, ומשכך - הקונגרס פונה והדיון הופסק. ב-CNN דווח כי בכוונת המפגינים להישאר בבניין במהלך הלילה.

מהומות בקונגרס
מהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

במהלך ניסיון ההשתלטות של המפגינים, משטרת הקונגרס שלפה אקדחים והורתה לעיתונאים באולם להשתטח על הרצפה. שאר חברי בית הנבחרים כבר פונו מהאולם. עובדי הסנאט לקחו את הצבעות האלקטורים למקום בטוח.

על פי הדיווחים, אחת המפגינות נורתה מחוץ לבניין ונפצעה קשה, מצבה קריטי. ב-CNN דווח כי כמה שוטרים נפצעו במהומות, לפחות אחד מהם פונה לבית החולים. בתוך כך, ראש העיר של וושינגטון DC הורתה על עוצר החל מהשעה 18:00 (שעון ארה"ב).

תומכי טראמפ מנסים לפרוץ לקונגרס
תומכי טראמפ מנסים לפרוץ לקונגרס | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, טראמפ קרא לסגנו מייק פנס שלא לאפשר את ההצבעה בישיבה, אולם פנס - שפונה גם הוא מהאולם בעקבות המהומות, הודיע כי אין בכוונתו להתערב בתהליך. לא זו בלבד, פנס הוריד עוקב מחשבון הטוויטר של טראמפ.

"כל המפגינים שלוקחים חלק באלימות שמתרחשת כעת בקפיטול יועמדו לדין לפי כוחו המלא של החוק", הבהיר פנס בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו. "מחאות שקטות הן זכותו של כל אמריקני - אבל המתקפה על הקפיטול לא תעבור בשתיקה".

תומכי טראמפ מנסים לפרוץ לקונגרס
תומכי טראמפ מנסים לפרוץ לקונגרס | צילום: רויטרס