הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס: "בישראל יש ממשלה ימנית גזענית"

אחד המועמדים בפריימריז של מפלגתו, טען כי הוא תומך בזכותה של ישראל להתקיים, אך תקף את מדיניות ממשלת ישראל. "ארה"ב נותנת לישראל מילארדי דולרים, צריך מדיניות שוויונית יותר במזה"ת"

זמן צפייה: 02:40

הסנאטור ברני סנדרס שמתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות אמר אתמול (שני) כי "ארצות הברית צריכה להתייחס בשוויון לשני הצדדים בסכסוך במזרח התיכון, ולא לתמוך רק במדינה אחת, ישראל. ממשלתה ימנית ואעז לומר - גם גזענית".

בעת עימות בין מועמדים דמוקרטים ששודר אתמול, התייחס סנדרס לשאלת הסכסוך הישראלי-פלסטיני וסיפר: "כשהייתי צעיר, ביליתי מספר חודשים בישראל וגרתי בקיבוץ. יש לי משפחה שם, אני לא אנטי-ישראלי. למרות זאת, העובדה היא שנתניהו הוא פוליטיקאי ימני ואני חושב שהיחס שלו לפלסטינים לא הוגן". עוד הוסיף סנדרס: "ארצות הברית מסייעת לישראל ונותנת לה מיליארדי דולרים. אני חושב שלא מדובר במעשה קיצוני, אני פשוט מאמין שעלינו להשוות בין הצדדים. במילים אחרות, המטרה היא לקרב בין בני אדם ולא לתמוך רק במדינה אחת עם ממשלה ימנית, שאגדיל ואומר, היא גם גזענית".

כתבות נוספות בחדשות 13:

בניגוד להצהרות טראמפ: מתקני כליאה למהגרים בגבול עומדים ריקים

פרסום ראשון: נתניהו דן באפשרות למנות את כחלון לשר החוץ

ארה"ב: יבוטל הפטור לחמש המדינות שמייבאות נפט מאיראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת תמיכה בגני התערוכה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת תמיכה בגני התערוכה | צילום: רויטרס

"אני תומך בישראל ב-100%. יש לה זכות קיום, בשלווה ובביטחון וללא פיגועים. ארצות הברית צריכה להתמודד ולנהל מגעים את שני הצדדים, ישראל והפלסטינים", סיכם סנדרס.

הבחירות בארצות הברית יתקיימו בשנה הבאה, 2020 ועל משבצת המועמדות לייצג את המפלגה הדמוקרטית מתמודדים 15 בני אדם, וסנדרס הוא אחד המועמדים המובילים במירוץ לקבלת המינוי מטעם מפלגתו.

הסנאטור הוותיק, בן 77 מוורמונט, הצטרף למפלגה הדמוקרטית ב-2015 והתמודד בפריימריז בשנה לאחר מכן מול הילארי קלינטון, והפסיד לה. זאת, על אף שצבר תמיכה רבה מצד צעירים רבים בתקופת הפריימריז. הוא מגדיר את עצמו כסוציואל-דמוקרטי, ונחשב לעצמאי שכיהן בקונגרס לאורך תקופת הזמן הארוכה ביותר בהיסטוריה האמריקנית.