ברני מיידוף, שהורשע בהונאה הגדולה בהיסטוריה, מת בתאו בכלא

מיידוף, איש העסקים היהודי-אמריקני אשר עמד מאחורי הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה לאחר שרימה 37 אלף לקוחות מ-136 מדינות שונות ונידון ל-150 שנות מאסר, מת בנסיבות טבעיות בגיל 82

זמן צפייה: 00:25

ברנרד "ברני" מיידוף, איש עסקים יהודי-אמריקני, ומי שעמד מאחורי הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, מת היום (רביעי) בתאו שבכלא בנסיבות טבעיות בגיל 82. מיידוף, אשר הודעה באשמה בשנת 2009, נידון ל-150 שנות מאסר לאחר שרימה 37 אלף בני אדם מ-136 מדינות ברחבי העולם בסכום כולל של 65 מיליאד דולר.

כידוע, מיידוך נעצר בדצמבר 2008 לאחר ששני בניו הסגירו אותו למשטרה, זאת לאחר שהונה לקוחות במשך ארבעה עשורים. בין קורבנותיו המפורסמים: הבמאי המוערך סטיבן שפילברג, השחקן קווין בייקון, הבעלים לשעבר של קבוצת הבייסבול "ניו יורק מטס" פרד ווילפון וחתן פרס נובל לשלום אלי ויזל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ביקשתי נשיקה אחרונה": אלמנת הטייס שנפל על האהבה שנגדעה

הקטל בכבישים: הולכת רגל כבת 85 נהרגה מפגיעת רכב בירושלים

"היינו החברים הכי טובים": האח השכול – שהתגייס בעקבות אחיו

ברנרד ''ברני'' מיידוף
ברנרד ''ברני'' מיידוף | צילום: רויטרס

לפי כתב האישום הוא גילגל את כספי ההשקעות של לקוחותיו, מבלי לקנות בהם דבר למעשה. ההונאה היא מעין סוג של תרמית פירמידה בה הנכנסים החדשים ממנים את הותיקים יותר. עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, ביקשו יותר ויותר מלקוחותיו לפדות את השקעותיהם, והנוכלות נחשפה.

במשך 50 שנים, מיידוף נודע ברחובות וול-סטריט בתור מנהל כספים בכיר שהקים את החברה שלו בגיל 22 ונהפך למנהל הלא רשמי של הנאסד"ק ב-1990. כמו כן, מיידוף תרם רבות לפיתוחן של מערכות מסחר שבזכותן שוק המניות עבר להסחר בפלטפורמות אלקטרוניות.