אחרי שעות של שתיקה, נתניהו בירך את ביידן: "מצפה לעבוד עמך"

רה"מ מסר כי הוא ממתין לעבודה משותפת עם הנשיא הנכנס שתחזק את "הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל", וכתב לטראמפ:" תודה על מה שעשית עבור ישראל"; גנץ בירך עוד קודם לכן: "מצפה שנעמיק הקשר"

זמן צפייה: 01:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר (ראשון) את נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כחצי יממה לאחר שביידן הוכרז כנשיא על ידי רשתות הטלוויזיה האמריקניות, כתב: "ברכותיי לג'ו ביידן וקמלה האריס. ג'ו, יש לנו מערכת יחסים ארוכה וחמה שנמשכת 40 שנה, ואני יודע שאתה חבר נהדר של ישראל. מצפה לעבוד עם שניכם כדי לחזק את הברית המיוחדת של ארה"ב וישראל".

בהמשך, נפרד גם מהנשיא דונלד טראמפ, והודה לו על פועלו במשך השנים למען ישראל. "תודה לך טראמפ על הידידות שהפגנת כלפי מדינת ישראל וכלפיי אישית, על הכרתך בירושלים וברמת הגולן, על עמידתך נגד איראן, על השלום ההיסטורי ועל העלתה של הברית האמריקנית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים".

לכתבות נוספות בנושא >>

ביידן בנאום הניצחון: "אני אאחד, לא אפלג – אהיה נשיא של כולם"

בעולם ובישראל מברכים את ביידן: "יום חדש של תקווה לארה"ב"

ניצחונות, אכזבות וטרגדיות: סיפורו המרתק של ג'ו ביידן

בנימין נתניהו וג'ו ביידן
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: רויטרס

מעט לפני נתניהו היו אלה הנשיא ראובן ריבלין ושר הביטחון בני גנץ, שגם כן שלחו לביידן ברכות על זכייתו. "אני שולח את איחולי העם הישראלי ומדינת ישראל לחברנו ג'ו ביידן על בחירתו לנשיא ה-46 של ארה"ב", כתב ריבלין. "אני מברך גם אותך, הסגנית קמלה האריס, על הצלחתך".

"עם קבלת תוצאות הבחירות בארה"ב, אני מבקש לברך את ג'ו ביידן, תומך וידיד אמת של ישראל, על בחירתו לנשיא", כתב גנץ. "אני מבקש לברך גם את שותפתו קמילה האריס, שעשתה היסטוריה בהיותה האישה הראשונה שתתמנה לתפקיד סגנית הנשיא".

שר הביטחון הוסיף כי הוא "מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר החזק ואת שיתוף הפעולה הביטחוני הנרחב בין שני העמים, הנשענים על הברית המשותפת לחיזוק הדמוקרטיה, היציבות והחתירה לשלום", ולא שכח להודות גם כן לנשיא היוצא: "אני מודה לנשיא טראמפ, שותף חשוב המחויב לביטחון ישראל ולעתידה, ומי שקידם את המזרח התיכון באמצעות מנהיגותו. אנחנו אסירי תודה על מה שעשית עבורנו ב-4 שנות כהונתך".

גם שר החוץ גבי אשכנזי הצטרף לברכות, וכתב: "לכבוד הוא לי לברך את ביידן וסגניתו קמלה האריס על ניצחונם בבחירות. הנשיא הנבחר הוא ידיד ותומך מובהק בישראל במשך כחצי מאה. אני מאמין שתחת הנהגתו הברית האסטרטגית הכרחית בין שתי מדינותינו תמשיך לפרוח ולשגשג".