לאחר 36 שנים בכלא: שלושה גברים מבולטימור זוכו מרצח נער

סיפורם של השלושה, שהורשעו ברצח בשנות ה-80 בעודם היו בני 16, מסעיר את ארה"ב. מאבק משפטי ממושך גילה שורה של כשלים בהרשעתם. "ישנם חפים מפשע רבים שיושבים בכלא"

זמן צפייה: 02:34

סיפורם של שלושה גברים אפרו-אמריקניים מבוליטמור, מרילנד בשנות ה-50 לחייהם, שזוכו מהרשעתם ברצח לאחר 36 שנים בכלא, מסעיר את ארצות הברית. כשהם חבוקים ודומעים מהתרגשות, ניצבו אתמול (שלישי) אלפרד צ'סטנט, רנסום ווטקינס ואנדרו סטוארט, לראשונה בחוץ לשערי בית הסוהר כאנשים חופשיים.

השלושה, בעודם בני 16, הורשעו ברצח נער אחר ונגזר עליהם מאסר עולם. מאבק משפטי ממושך הביא לגילוי שורה של כשלים משפטיים וראיות שהביאו לזיכויים המוחלט – ולהרשעתו של נער אחר, שמת בתקרית ירי אחרת בשנת 2002. סטיוארט, אחד מהגברים סיפר לתקשורת המקומית ביציאתו מהכלא: "אין לי לומר, מלבד להודות לאלוהים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

קורבין סירב להתנצל על אי הטיפול בתלונות על אנטישמיות

טרה שוקלת לצמצם ייצור החלב המפוקח – האם תשפיע על השוק?

נציגי ירדן ואיראן בקיקבוקס החרימו קרב מול מתחרה ישראלי

רנסום ווטקינס, שוחרר מהכלא לאחר 36 שנים
רנסום ווטקינס, שוחרר מהכלא לאחר 36 שנים | צילום: חדשות 13

המקרה אירע במהלך חג ההודיה בשנת 1983. נער בשם דוויט דאקט נורה למוות בזמן שהיה בדרך לבית ספר התיכון שבו למד בבולטימור. השלושה, שהיו בקרבת מקום נעצרו בחשד שביצעו את הירי כדי לקחת את מעילו של דאקט. הם הורשעו ונכלאו, אלא שכעת, כמעט ארבעה עשורים אחר כך, התגלה כי הם לא זוהו על ידי העדים במהלך המשפט כפי שנטען, וכי הופעל על העדים לחץ פסול. רנסום ווטקינס, גבר נוסף שהשתחרר טען כי "ישנם אנשים רבים חפים מפשע, שיושבים מאחורי סורג ובריח".

המקרה הזה דומה באופן מדהים לסיפורם של חמישיית סנטרל פארק המפורסמת, שעלתה שוב לכותרות לאחרונה בעקבות הסדרה "כשהם רואים אותנו" של נטפליקס שזכתה להצלחה, ומספרת את סיפורם. גם שם קבוצת נערים שחורים הורשעו באונס ותקיפה שלא ביצעו בפארק בשנת 1989, וגם שם הליך משפטי לקוי הביא למאסרם על לא עוול בכפם, למשך שנים ארוכות.