הצעירה שרדפה אחרי הגבר שהטריד אותה: "כולם קוראים לי גיבורה"

איה פולנסקי, ישראלית תושבת ארה"ב, הפכה לשיחת היום לאחר שפתחה במרדף אחר אדם שחשף את עצמו בפניה בפארק. "החלטתי שלא אתן לו לדחוף את עצמו למציאות שלי - הרבה נשים אמרו לי תודה"

זמן צפייה: 02:51

איה פולנסקי, ישראלית תושבת ארה"ב, עלתה היום (שישי) לכותרות, בעקבות פרסום תיעוד שבו היא נראית רודפת אחרי גבר שחשף את עצמו בפניה במהלך ריצה בפארק. בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון שחזרה פולנסקי את המקרה, והצהירה: "אני בן אדם שהחליט להיות מאושר, והחלטתי שהוא לא ידחוף את עצמו למציאות שלי".

פולנסקי סיפרה: "הוא הוריד את המכנסיים פעמיים, ובפעם השנייה החלטתי שזה לא בטעות. עשיתי פרסה ורצתי אחריו. נעמדתי קרוב אליו בצורה מאיימת ואגרסיבית, שאלתי אותו כמה פעמים מה השם שלו והוא לא ענה לי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"היה מבועת": חיילת צה"ל לשעבר הוטרדה – ורדפה אחר החשוד • צפו

מתגנבת מאחור – ויורה מטווח אפס: תיעוד חיסול הישראלים במקסיקו

כמו בסרט: חמושים גנבו מאות מטילי זהב משדה תעופה מרכזי • צפו

Capture
איה פולנסקי, שרדפה אחרי הגבר שהטריד אותה מינית

"תפסתי אותו והוא ניסה להעיף אותי ממנו", המשיכה פולנסקי. "הבנתי שהוא יודע טוב מאוד למה אני מחזיקה אותו, כי הוא התחיל להגיד 'זה לא היה בכווונה'. תוך כדי הוצאתי את הנייד והתקשרתי למשטרה, ואז הוא ברח".

פולנסקי סיפרה כי לא חשה בפחד במהלך המרדף. "לא פחדתי, והאמת שגם לא חשבתי שיהיה תיעוד של במקרה. כולם קוראים לי גיבורה אבל בסופו של דבר לא עשיתי את זה בשביל המצלמה – פשוט עשיתי את זה". עוד הוסיפה: "כולן אמרו לי את אותו הדבר - 'תודה לך כי אני הייתי בסיטואציה כזאת ולא עשיתי כלום'".

איה רודפת אחרי הגבר
איה רודפת אחרי הגבר | צילום: MA state police

מוקדם יותר היום, כאמור, הסרטון שבו נראית פולנסקי דולקת אחרי הגבר הפך ויראלי. "זה לא היה יום המזל שלו, כי החלטתי שזה פשוט לא הולך לקרות", ציינה לאחר המקרה פולנסקי, אם חד הורית שגרה בקיימברידג', מסצ'וסטס. "הוא היה מבועת, הוא ממש פחד". איה סיפרה כי פעלה מיד ללא שהיות ומבלי לחשוב פעמיים, כיוון שלא רצתה שמה שקרה לה - יקרה למישהי אחרת, "אם אני לא הייתי רודפת אחריו הוא היה מפחיד איזו ילדה".

הגבר הצליח להימלט בזמן שאיה התקשרה למשטרה. איה הביעה תסכול מכך שלא קיבלה עזרה מאיש, ולטענתה, על אף בקשותיה, אף עובר אורח לא התקשר למשטרה: "עם כל הכבוד, כמו מה זה היה נראה? שיחה רומנטית? החזקתי אותו צמוד לקרקע וצעקתי תקראו למשטרה".

כעת, היאמקווה שהתוקף שלה ייתפס לטובת אחרים ולטובת שני הילדים שלה. "אני רוצה להוות להם דוגמה לבני אדם שאני רוצה שהם יהיו כשיגדלו", סיכמה.