"לא הבנתי כמה זה רציני": לא קם בזמן - ונידון לעשרה ימי מאסר

צעיר בן 21 תושב פלורידה נידון לעשרה ימים בכלא לאחר שהיה אמור להגיע לבית המשפט כדי לכהן בחבר מושבעים, ולא הגיע - רק משום שהתעורר מאוחר. "גם אנשים טובים מקבלים החלטות גרועות"

כלא בארצות הברית - ארכיון
כלא בארצות הברית - ארכיון | צילום: רויטרס

צעיר בן 21, תושב פלורידה, נידון לעשרה ימי מאסר לאחר שאמור היה להגיע לבית המשפט על מנת לכהן בחבר מושבעים - אך לא הגיע בגלל שהתעורר מאוחר, כך דווח היום (שבת) ברשת cnn. "אמרתי לשופט שהתעוררתי מאוחר, ולא הבנתי כמה המחויבות הזאת רצינית", אמר דיאנדרה סומרוויל.

סומרוויל, שכאמור לא התעורר בזמן ולא הגיע למלא את תפקידו, הואשם בביזיון בית המשפט. זאת, על אף שאין לו רישום פלילי כלל. השופט ג'ון קסטרנקיס כתב בגזר הדין כי סמורוויל לא פנה לבית המשפט על מנת להסביר את ההיעדרות, ושהוא עיכב את המשפט כולו ב-45 דקות. "גם אנשים טובים מקבלים החלטות גרועות", כתב השופט בהחלטה.


לכתבות נוספות בחדשות 13:

הסתיו כבר כאן: גשמים קצרים במרכז הארץ ובירושלים

"פה כדי להישאר": השנה המוצלחת של נועה קירל

"נלחמים על הזכות לחיים": נמשך המאבק נגד האלימות במגזר הערבי

השופט גזר על הצעיר תחילה עשרה ימי מאסר, 150 שעות של עבודות שירות, מכתב התנצלות ובו לפחות מאה מילים, וכן שנת מאסר על תנאי, ו-233 דולרים הוצאות בית משפט. לאחר פרסום גזר הדין, נשמעה ביקורת רבה על חוסר המידתיות של העונש, וכי הדבר ישפיע על אפשרויות התעסוקה של הצעיר בעתיד. סומרוויל ערער על ההחלטה - אך הדיון התקיים לאחר שבילה במעצר את תקופת הזמן שנגזרה עליו.

בערעור הוחלט להמתיק את תקופת התנאי שלו לשלושה חודשים, וכן להפחית את עבודות השירות ל-30 שעות בלבד - מתוכן יגיד מדי שבוע למשרד המושבעים בבית המשפט וינאם במשך עשר דקות על חשיבות השירות בתפקיד. "קיבלתי החלטה ילדותית, ואני משלם עליה בחירותי", כתב סומרלוויל במכתב ההתנצלות שלו לבית המשפט.