"לא לשנאה - לא לפחד": רבבות צעדו בניו יורק נגד האנטישמיות

עשרות אלפי בני אדם השתתפו בצעדת ענק ממנהטן לגשר ברוקלין, במחאה על האירועים האלימים נגד יהודים במדינה. המושל קואומו הצהיר כי משרדו יקצה 45 מיליון דולרים להגנה על מוסדות יהודיים

זמן צפייה: 01:05

עשרות אלפי בני אדם צעדו היום (ראשון) ממנהטן לגשר ברוקלין שבניו יורק בצעדת ענק נגד האנטישמיות והשנאה עם הכותרת "ללא שנאה – ללא פחד". באירוע השתתפו מושל ניו יורק אנדרו קואמו, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, וחברי קונגרס ממהמדינות ניו יורק וניו ג'רזי. העצרת אורגנה על הפדרציה היהודית במדינה.

בין המשתתפים בעצרת היו אזרחים אמריקניים יהודים ולא יהודים. המושל קואמו אמר באירוע כי "הגזענות והאנטישמיות הן אנטי-אמריקניות" והצהיר כי משרדו יקצה סכום נוסף של 45 מיליון דולר על מנת לסייע בהגנה על מוסדות דת ובתי ספר מפני פשעי שנאה במדינה.

לכתבות נוספות בנושא:

"נחשים יהודים החוצה": כתובת אנטישמית רוססה על בית כנסת ביוון

תשע מתקפות בשישה ימים: עלייה מדאיגה באנטישמיות בארה"ב

טראמפ על מתקפת הדקירות בניו יורק: "חייבים להילחם באנטישמיות"

מאות אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני
מאות אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

עצרת זו באה בתגובה לכ-300 אירועי אנטישמיות שהתרחשו השנה בעיר ניו יורק וסביבתה. האחרון שבאירועים אלה היה הפיגוע במונסי שנפצעו בו חמישה בני אדם במסיבת חנוכה. על פי דיווחים, סמוך לשעה עשר בלילה (שעון ארה"ב), גבר, אשר עדי ראיה תיארו כשחום עור, נכנס עם מצ'טה לביתו של הרב רוטנברג, הצמוד לבית הכנסת המקומי, והתנפל על האנשים שהיו במקום. חמשת הפצועים, בהם בנו של הרב, פונו לבית החולים.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לאירוע ואמר כי "המתקפה האנטישמית בליל נר שביעי של חנוכה היא נוראית. כולנו חייבים להתאחד כדי להילחם, להתעמת ולהשמיד את הפורענות הרעה של האנטישמיות. מלאניה ואני מאחלים לקורבנות החלמה מהירה ומלאה".