ארה"ב: צעיר כתב כי בכוונתו לבצע טבח במתפללים יהודים - ונעצר

תושב וושינגטון כבן 20, שהעיד כי הוא חבר בקו קלוקס קלאן, פרסם פוסטים בפייסבוק, וכתב: "אבצע ירי ב-30 יהודים" • תושב מרילנד נעצר בחשד שתכנן פיגוע דריסה בהשראת דאע"ש

מצבות שהושחתו בבית קברות יהודי במסצ'וסטס | צילום: herald news jack foley

מקרה אנטישמי נוסף: תושב וושינגטון כבן 20 בשם דטוקה ריד נעצר אמש (שני) עקב פוסטים שפרסם בפייסבוק בתקופה אחרונה, ובהם כתב על כוונתו לבצע פיגוע ירי המוני במתפללים יהודים, וכן לאחר שהצטלם במועל יד.

ריד חשוד כי השתמש בשבעה חשבונות שונים, ובכולם הפיץ שנאה. "אני מתכוון לירות ב-30 יהודים, אין צורך להכביר במילים. אראה אתכם חבר'ה". שבוע לאחר מכן, כתב: "איננו יכולים ללכת נגד מעשה אבותינו, עלינו לשפוך דם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מכיכר העיר לרשתות החברתיות: לאן נעלמו שלטי הבחירות?

שעות לפתיחת ההצבעה: כל מה שצריך לדעת בדרך אל הקלפי

נשיא ברזיל: "לא שיניתי את דעתי לגבי העברת השגרירות לירושלים"

רונדל הנרי, תושב מרילנד החשוד בתכנון פיגוע דריסה
רונדל הנרי, תושב מרילנד החשוד בתכנון פיגוע דריסה | צילום: החדשות 13

החשוד טען כי הוא חבר בקו קלוקס קלאן והצהיר כי הוא מעוניין לחקות את דילן רוף, שביצע את פיגוע השנאה, ורצח תשעה מתפללים בכנסייה בקרוליינה הדרומית בשנת 2015. בין היתר, פרסם קריקטורה של אקדח וחולדות, כהתייחסות ליהודים.

בד בבד, תושב מרילנד בן 28, רונדל הנרי, הואשם כי תכנן לבצע פיגוע דריסה על רקע גזעני וכי גנב לצורך כך מכונית מסחרית. על פי החשד, מדובר באדם שהושפע מארגון הטרור דאע"ש ומשנאתו כלפי כל אדם שאינו מוסלמי. העונש המקסימלי על מעשיו של הנרי הוא עשר שנות מאסר.