"נדיר והיסטורי": אזרח אמריקני זכה ב-768.4 מיליון דולר בלוטו

תושב ויסקונסין קטף את הפרס הגדול בהגרלה – הזכייה השלישית בגודלה בהיסטוריה של ארצות הברית. זוכים נוספים בהגרלת ה-Powerball גרפו לכיסם מיליוני דולרים

אזרח אמריקני זכה ב-768.4 מיליון דולר בלוטו
אזרח אמריקני זכה ב-768.4 מיליון דולר בלוטו | צילום: החדשות 13

ארצות הברית: תושב ויסקונסין בר מזל זכה בהגרלת ה-Powerball בסכום של 768.4 מיליון דולרים – ששוויים כשני מיליארד שקלים - הזכייה השלישית בגודלה בהיסטוריית הלוטו האמריקנית. על פי הערכת אתר הלוטו, הזוכה המאושר יכניס לכיסו כ-447 מיליון דולרים.

בפעם האחרונה שאדם אחד זכה בפרס הגדול בהגרלת הלוטו בארצות הברית, הפרס הגיע לשווי של 757.7 מיליון דולרים, אותו קיבלה אישה ממדינת מסצ'וסטס. "הזכייה היא ציון דך מדהים עבור וויסקונסין", מסרה מנהלת הלוטו המקומית סינדי פולזין. "זה דבר מדהים, לחשוב שכרטיס הפאוורבול הנדיר וההיסטורי הזה נמכר ממש כאן אצלנו במדינה. אני מאושרת עבור הזוכה ועבור מדינתנו". החנות שממנה נקנה הכרטיס תגרוף סכום של מאה אלף דולרים.

פרס ראשון של 750 מיליון דולר בלוטו בארה''ב
פרס ראשון של 750 מיליון דולר בלוטו בארה''ב | צילום: רויטרס

למיליונר החדש לקחו כמה ימים לאסוף את הפרס, אך לאחר סוף השבוע קיבל את הכסף. כך גם שני אנשים מקנזס ומיניסוטה שזכו בשני מיליון דולרים כל אחד, לאחר שהצליחו לנחש חמישה מספרים ואת מספר המזל. עם זאת, בהגרה נוצרו מיליונרים חדשים משבע מדינות אחרות, ביניהם תושב ויסקונסין ותושב פלורידה, שזכו במיליון דולר כל אחד.

על אף מזלו של האיש ממדינת וויסקונסין, סיכויי הזכייה בהגרלת הפאוור-בול האמריקנית עומד על 1 ל-292 מיליון, כך לפי אתר האינטרנט של ההגרלה האמריקנית. כמו כן, הזכייה בפרס הגדול השנה הגיעה רק לאחר 25 הגרלות מינואר האחרון, בהן לא זכה איש.