עוד סערה בארה"ב: בן 75 הופל במחאות נגד אלימות שוטרים • תיעוד

בזמן מחאה נוספת שנערכה עקב מותו של ג'ורג' פלויד, שוטרים תועדו כשהם מטיחים לקרקע אזרח שניגש אליהם ולא נקט באלימות. הוא נפל, דימם מראשו ושכב ללא תזוזה - אולם אף שוטר לא סייע לו

זמן צפייה: 02:34

סרטון חדש שהופץ הלילה (שישי) ברשתות מאיים לזעזע, שוב, את ארצות הברית והעולם כולו. הפעם, שני שוטרים תועדו דוחפים אזרח - שנדחק לאחור, נפל על ראשו - ונשכב על הארץ כשהוא שותת דם. מצבו קשה אך יציב. שני השוטרים הושעו מתפקידם.

האירוע התרחש במהלך הפגנה נוספת שהתקיימה הלילה במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד, אפרו-אמריקני שנחנק למוות בידי שוטר לבן. כידוע, מזה שבוע שארה"ב סוערת, ובכל יום מתרבים העימותים בין המפגינים לשוטרים. בסרטון נראה כיצד גבר כבן 75 ניגש לומר משהו לשוטרים - מבלי לנקוט באלימות, אולם הם מצידם צעקו לו לחזור לאחור. מיד לאחר מכן, הם דחפו אותו והוא, כאמור, נחבל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המסעדות שניצלו את משבר הקורונה – כדי להמציא את עצמן מחדש

פותח באש – ונמלט: אירוע ירי נוסף לעבר שוטרים בטירה • תיעוד

נעצר חשוד בתקיפת יהודה גליק ליד בית משפחת האוטיסט שנורה בי-ם

כתב מקומי שסיקר את ההפגנה סיפר כי לקראת השעה שמונה בערב, הגיעו הרבה מאוד שוטרים למקום, שככל הנראה "רצו לפזר את ההפגנה". לדבריו, האזרח שנפצע כלל לא נראה כאחד המפגינים. "כשנפגע, הוא נפל לאחור, ראשו הכה בבטון - ויכולתי לשמוע את ראשו נחבט", תיאר. "תוך מספר שניות החל לצאת דם מראשו". בסרטון נראה כי אף שוטר לא ניגש לסייע לו בעודו שוכב על הקרקע.

"אני מוטרד עמוקות", אמר ראש עיריית באפלו ביירון בראון בהצהרה לתקשורת. הוא מסר כי המשטרה המקומית פתחה בחקירה. בתוך כך, גורמים רשמיים נוספים גינו את האירוע, בהם מושל ניו יורק אנדרו קואומו, שאמר כי המקרה "לחלוטין בלתי מוצדק".

שוטרים דוחפים מפגין בארה''ב
שוטרים דוחפים מפגין בארה''ב | צילום: חדשות 13

כזכור, ארה"ב סוערת מזה כשבוע לאחר תקרית בין אזרח אפרו-אמריקני לבין שוטר לבן, שתועדה והפכה ויראלית ברשת. תחילת הפרשה ביום שלישי שעבר. אז, בעל עסק ממיניאפוליס התקשר למשטרה והתלונן על גבר אפרו-אמריקני ששוהה ברכבו. לטענת השוטר שהגיע למקום, העצור - פלויד, לא שיתף איתו פעולה כך שלא נותר לו אלא להשכיב אותו על הקרקע. לא זו בלבד, השוטר הניח את ברכו על הצוואר של העצור - עד שלבסוף נחנק למוות.

האירוע כולו תועד, ולאחר שהופץ ברשתות החברתיות צבר תאוצה וזעזע את הגולשים. בסרטון ניתן לראות בבירור את השוטר שם את ברכו על צווארו של העצור במשך דקות ארוכות ולא מרפה - למרות שפלויד חוזר ואומר שהוא "מתקשה לנשום". ככל שנמשך האירוע, קולו של הגבר נחלש עד שבסופו הוא כבר לא זז.

מחאות מול הבית הלבן, ארה''ב
מחאות מול הבית הלבן, ארה''ב | צילום: רויטרס

כשכוחות הרפואה הגיעו למקום הם נאלצו לקבוע את מותו של פלויד. הרשויות המקומיות הודיעו כי השוטרים שהיו מעורבים בתקרית הוצאו לחופשה בתשלום, ומפקד התחנה הפציר בהם לשתף פעולה עם החקירה.

קצין המשטרה הואשם ברצח מדרגה שלישית והריגה. ממסמכי האישום עלה כי הוא חנק את פלויד עם הברך שלו במשך שתי דקות ו-43 שניות אחרי שפלויד כבר היה ללא תזוזה.