לא שתה, נעצר בחשד לנהיגה בשכרות - וגילה: גופו מייצר אלכוהול

הגבר, תושב קרוליינה הצפונית, התעקש שלא שתה שתייה חריפה, למרות שנמצא אלכוהול בדמו. לאחר שנבדק, אובחן בסינדרום מבשלת השיכר העצמית - תופעה נדירה שבה הגוף הופך פחמימות לאלכוהול

בקבוקי אלכוהול
בקבוקי אלכוהול | צילום: רויטרס

כשגבר בשנות ה-40 לחייו נעצר בחשד שנהג תחת השפעת אלכוהול בקרוליינה הצפונית שבארצות הברית, המשטרה לא האמינה לו שלא שתה בטרם החל את הנהיגה. הוא פנה לתמיכה בקבוצות ברשת, וכן למחקר הרפואי ריצ'מונד שבניו יורק, שגילה אצלו תופעה נדירה במיוחד - סינדרום מבשלת השיכר העצמית.

הסינדרום תועד רק פעמים מעטות לאורך ההיסטוריה, כך אמר ד"ר פאהד מליק שעמד בראש המחקר בתחום לחדשות CNN אמש (שבת). במהלכו, רכיב דמוי שמרים בקיבה הופך את הפחמימות בגוף לאכוהול. "המטופלים מציגים את אותם התסמינים כמו אנשים המכורים לאכוהול. נודף מהם ריח, יש להם פעמים רבות סחרחורות, וניתן לראות שינוי בהליכתם", הוסיף ד"ר מליק, ואמר: "ההבדל בין המכורים לחולים הוא שמי שחולה בסינדרום, ניתן יהיה לטפל בו באמצעות תרופות נגד פטריות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל מדיניות פוטין: ירידה של 43% בצריכת האלכוהול ברוסיה

​ברים – ללא אלכוהול: הטרנד החדש שצובר תאוצה בעולם

"לא על האלכוהול לבדו": הכירו את הברים הקולינריים

אלכוהול
אלכוהול | צילום: GettyImages/אימג'בנק (אילוסטרציה)

התופעה ככל הנראה החלה כשהאיש טופל שלוש שנים קודם לכך באנטיביוטיקה. מאז, אישיותו השתנתה, והוא סבל מתקופות של דיכאון, בלבול, איבוד זיכרון והתנהגות תוקפנית. הוא נפצע בכמה מקרים לפני שנעצר על ידי המשטרה. באחד המקרים הוא אף סבל מדימום מוחי והיה מאושפז במשך עשרה ימים.

לאחר שטופל במכון המחקר במשך שנה וחצי, הצליחו לרפא את הסינדרום ולהשיב אותו למעשה אל חייו הרגילים. מחברי המחקר הוסיפו שעל רופאים לבחון את התסמינים שהם זיהו, בעיקר כשבדמו של המטופל רמות גבוהות של אלכוהול בדמו והוא מכחיש שצרך אלכוהול.