הצעת חוק באלבמה: עד 99 שנות מאסר לנשים שמבצעות הפלות

חברת בית הנבחרים של המדינה הציעה כי כל הפסקה מלאכותית של היריון תוגדר עבירה פלילית, תוך השוואתה למקרי השמדה המונית שנעשו לאורך ההיסטוריה. "הפרה בוטה של החוקה"

מחאה לזכות ההפלה בארגנטינה
מחאה לזכות ההפלה בארגנטינה | צילום: רויטרס

מדינת אלבמה שבארה"ב הגישה השבוע הצעת חוק לפיה הפלה בכל שלב של ההיריון תיחשב עבירה פלילית, שתגרור עונש מאסר של בין עשר ל-99 שנים. האיסור המחמיר, המכונה במדינה "עונש מוות עבור נשים", יחול גם במקרים שבהם ההיריון נגרם כתוצאה מאונס או גילוי עריות. על פי הצעת החוק, הפלה תאושר רק במקרים שבהם נשקפת סכנת חיים לעובר או לאם.

 

בהצעת החוק נערכה השוואה בין הפלות לכמה מהזוועות הגדולות שידעה האנושות, בהן השואה. "למעלה מ-50 מיליון תינוקות בארה"ב לא נולדו כתוצאה מהפלה מאז שניתן פסק הדין של רו ב-1973 – יותר מפי שלושה מסך ההרוגים במחנות הריכוז הנאציים, בגולאגים של סטאלין, בטיהור האתני בסין וברצח העם ברואנדה", נכתב במסמך.

 

רויטרס
הפגנה נגד הפלות בארה''ב | צילום: הפגנה נגד הפלות בארה''ב

"החוק הופך את ההפלה לעבירה פלילית", הסבירה טרי קולינס, חברת בית הנבחרים של אלבמה מטעם המפלגה הרפובליקנית, שיזמה את ההצעה. "אנו מקווים שנגיע עד בית המשפט העליון כדי להפוך על פיה את החלטת רו נגד וייד" (פסק דין הקובע כי כל איסור על הפלה מלאכותית נוגד את חוקת ארה"ב).

 

סטייסי פוקס, נשיאת המרכז להורות מתוכננת במדינה, כינתה את המהלך "עונש מוות עבור נשים". לדבריה, "האיסורים הללו מפרים באופן בוטה את החוקה, והמחוקקים יודעים זאת – פשוט לא אכפת להם. תושבי אלבמה הם כלים במשחק הפוליטי שמנסה לאתגר את הנגישות לביצוע הפלות באופן חוקי ובטוח".