קנדה: 16 נרצחו באירוע הירי החמור ביותר בתולדות המדינה

גבר מחופש לשוטר פתח באש בפרובינציית נובה סקוטיה והרג 16 אזרחים, בהם שוטרת. החשוד נהרג בתום מרדף של 12 שעות. הרקע לאירוע טרם התברר. רה"מ טרודו: "בזמנים כאלה נתמוך אחד בשני"

זמן צפייה: 00:20

קנדה16 בני אדם נרצחו הלילה (שני) באירוע הירי החמור ביותר בתולדות המדינה, שנמשך כ-12 שעות, בפרובינציית נובה סקוטיה במזרח המדינה. החשוד בירי, גבריאל וורטמן בן 51 שנהרג גם הוא באירוע, היה מחופש לשוטר, ובין היתר הביא למותה של שוטרת בשם היידי סטיבנסון. הרקע לאירוע עדיין לא ברור.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר בעקבות האירוע כי "כמדינה, ברגעים כאלה, אנחנו צריכים לתמוך אחד בשני. נעזור למשפחות הקורבנות בתקופה קשה זו".  ראש ממשלת נובה סקוטיה, סטיבן מקניל, אמר: "זה אחד ממעשי האלימות חסרי ההיגיון בתולדות המחוז שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במשרד הבריאות מזהירים: ישראל לא ערוכה לגל שני – והוא יגיע

אלפים השתתפו במחאת הדגלים השחורים: "גנץ טעית, עוד אפשר לתקן"

"אין לי איך לחיות": מוכר הפלאפל שהפך לסמל הקריסה הכלכלית

החשוד באירוע הירי בקנדה
החשוד באירוע הירי בקנדה | צילום: חדשות 13

על פי החשד, הרוצח הצית את ביתו וכמה מבנים סמוכים וירה בתושבים שנמלטו מהבתים. במהלך המרדף אחריו, התבקשו התושבים להסתגר בביתם. על פי השכנים, מדובר באדם בעל מרפאת שיניים. לא היה לו עבר פלילי או רקע השקפתי מעורר חשד, ועד כה נראה כי אין קשר בין הקורבנות וכי מדובר בירי אקראי.

האירוע החל אתמול בשעה 22:00 בלילה, על פי שעון קנדה, אז התחילו להגיע דיווחים למשטרה על יריות שנשמעות בעיירה בפרובינצייה. אחד מהשוטרים שהגיע למקום מצא מספר פצועים באזור ביתו של החשוד בירי, שלאחר מכן נמלט ברכב שעוצב כמו ניידת משטרתית.

זירת אירוע הירי בנובה סקוטיה, קנדה
זירת אירוע הירי בנובה סקוטיה, קנדה | צילום: רויטרס