אפגניסטן: כאוס בשדה"ת, רבים מנסים להימלט על גבי מטוס • תיעוד

בתקשורת האמריקנית מדווחים על אלפי אזרחים אפגנים שמנסים להימלא מהמדינה על גבי מטוסים מערביים. סוכנות הידיעות AP דיווחה על שבעה הרוגים כתוצאה מהכאוס בשדה התעופה בקאבול.

זמן צפייה: 00:18

השתלטות טליבאן על אפגניסטן ובירתה קאבול מעוררת תגובות קשות היום (שני) ברחבי העולם וגורמת לכאוס בשדה התעופה של קאבול. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לחברות מועצת הביטחון ולכלל מדינות העולם להסכים ולפעול לקליטת פליטים אפגנים. מזכ"ל האו"ם הוסיף כי קיבל דיווחים מצמררים על הפרות זכויות אדם וכי הוא מודאג ממצב הנשים במדינה. גוטרש ביקש ממועצת הביטחון להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לדכא את "איום הטרור העולמי של הטליבאן".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1608212100' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_6ewog59j' duration='404']

במקביל, בתקשורת האמריקנית מדווחים בשעות האחרונות על אזרחים אפגנים רבים שמתקהלים בשדה התעופה של קאבול ומנסים להימלט מהמדינה על גבי מטוסים אמריקנים ומערביים שממריאים מנמל התעופה ומפנים אזרחים זרים ונציגים דיפלומטיים מאפגניסטן. בסוכנות הידיעות AP דיווחו על שבעה אזרחים הרוגים בעקבות הכאוס בשדה התעופה. על פי דיווח נוסף ב-CNN חיילים אמריקנים פתחו באש והרגו שני חמושים אפגנים שירו לעברם.

ארה"ב, בריטניה, צרפת, בלגיה ומדינות נוספות שולחות למדינה מטוסי חילוץ במטרה לפנות את אזרחיהן ונציגיהן מקאבול. ברוסיה, לעומת זאת, טוענים כי הגיעו ל"הסכם עם המשטר החדש" באפגניסטן שיבטיח את ביטחון השגרירות הרוסית בקאבול.