מקרון ייעדר מכנס האו"ם לגזענות - "חושש מהצהרות אנטישמיות"

על פי הודעת נשיא צרפת קיימת "היסטוריה של הצהרות אנטישמיות בכנסי האו"ם העוסקים בתחום הגזענות". הכנס השנה ייערך בסימן 20 שנים לוועידת דרבן ממנה יצאו הצהרות קשות נגד ישראל

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

התקשורת הצרפתית דיווחה היום (שישי) כי נשיא צרפת ייעדר מכנס האו"ם השנתי בנושא הגזענות, בשל חשש מהצהרות אנטישמיות שעלולות לצאת מהאירוע. על פי הודעת נשיא צרפת "בשל הדאגה מההיסטוריה של הצהרות אנטישמיות בכנסי האו"ם העוסקים בתחום הגזענות, נשיא הרפובליקה החליט שצרפת לא תשתתף בכנס הקרוב שייערך השנה".

בתגובה לצעד של צרפת, שגריר ישרל לאו"ם, גלען ארדן, כתב בטוויטר: "חדשות טובות במאבק שלנו נגד ועידת דרבן הבזויה: צרפת החליטה נכון והודיעה שגם היא לא תשתתף בכינוס האו״ם לציון הוועידה האנטישמית! לא ניתן לפלשתינים לעשות שימוש פוליטי במאבק בגזענות".

הכנס הקרוב בנושא, ייערך בניו יורק בסימן 20 שנים לוועידה שנערכה בשנת 2001 בעיר דרבן שבדרום אפריקה ושעסקה בסוגיית הגזענות, ממנה יצאו הצהרות ביקורתיות ובוטות נגד ישראל.

הנשיא מקרון שומר על יחסים חמים עם הקהילה היהודית בצרפת, שסבלה מאירועי טרור ומתקפות אנטישמיות כמו הפיגוע בהיפר כשר בשנת 2015 ופיגוע הירי בבית הספר היהודי בטולוז ב-2012.