בלארוס: מנהיגת האופוזיציה קולסניקובה נידונה ל-11 שנות מאסר

קולנסיקובה, אחת מיריבותיו המרות ביותר של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, הורשעה בקשירת קשר להשתלטות על מוסדות השלטון ובשימוש באינטרנט לצורך פגיעה בביטחון הלאומי. האופוזיצה: "גיבורה"

מריה קולסניקובה
מריה קולסניקובה | צילום: רויטרס

בית המשפט בבלארוס גזר אתמול (שני) 11 שנות מאסר על מנהיגת האופוזיציה הבלארוסית, מריה קולנסיקובה, אחת מיריבותיו המרות ביותר של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, זאת בגין קשירת קשר להשתלטות על מוסדות השלטון ובשימוש באינטרנט ובתקשורת לצורך פגיעה בביטחון הלאומי.

כמו כן, באותו שימוע בבתי המשפט, עורך הדין מקסים זנאק, אחד ממנהיגי האופוזיצה במדינה, נידון ל-10 שנות מאסר בגין עבירות דומות לאלו של קולסניקובה. בעקבות כך, זנאק החל בשביתת רעב בזמן שהמתין למשפטו כאות מחאה על האישומים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהקורונה, דרך מבצע צבאי ועד ממשלה חדשה: סיכום שנת תשפ"א

חדשות 13 מסכמת שנה: הפספוסים המשעשעים של הכתבות והכתבים

השיחה הראשונה למשטרה: "3 רעולי פנים נכנסו לשיחים מול הכלא"

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו | צילום: צילום: רויטרס

מנהיגת אופוזיצה נוספת, סבטלנה טיכאנובסקיה, אשר התמודדה על נשיאות בלארוס ושוהה כעת בלטביה, כתבה: "אנחנו דורשים את שחרורם המיידי של מריה ומקסים, שלא אשמים בדבר. שניהפ גיבורי בלארוס". עוד הוספיה לומר מנהיגת האופוזיצה הגולה: "המשטר היה רוצה לראות אותם מרוסקים ותשושים, אך במקום זאת הם מחייכים וצוהלים, כי הם יודעים שנחשרר אותם לפני אותם 11 שנים".

כזכור, קולסניקובה נחטפה בכוח בספטמבר אשתקד לתוך מכונית מסחרית על ידי אלמונים במרכז הבירה מינסק, כפי שדיווחו עדי ראייה. מעצרה של קולסניקובה הגיע יום אחד בלבד לאחר הפגנת הענק שבמסגרתה צעדו 100,000 בלארוסים ברחובות וקראו ללוקשנקו להתפטר מתפקידו. מייד לאחר ההפגנה, המשטרה החלה במבצע מעצרים המוניים.