הרשויות ביפן: שלושה ישראלים ב"ספינת הקורונה" נדבקו בנגיף

בני זוג פונו לבי"ח מקומי במצב קל לאחר שאובחנו. ישראלי נוסף שככל הנראה נדבק, ממתין על האונייה לתוצאות הבדיקה הסופיות. הנוסעים צפויים לרדת מכלי השיט ביום ד' או ה'. "מאוד מודאגים"

זמן צפייה: 00:57

הנגיף הסינימשרד הבריאות דיווח הבוקר (ראשון) כי על פי הרשויות ביפן, שלושה ישראלים ששהו על "ספינת הקורונה" אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. שני בני זוג הועברו לבית חולים במצב קל, והשלישי שוהה על הספינה וממתין לתוצאות הבדיקות הסופיות שלו. ישראל תשלח רופא מומחה שיהיה בקשר עם הרשויות המקומיות וילווה את הישראלים בתהליך.

עדנה בן שבת, הנמצאת על הספינה, אמרה לחדשות 13: "נודע לנו לפני קצת יותר מחצי שעה, אנחנו מאוד מודאגים ואנחנו מקווים שיורידו אותנו כמה שיותר מהר לפני שגם אנחנו נדבק. זאת התקווה שלי. אנחנו לא יודעים איזה ישראלים נדבקו מי הם ומה השמות שלהם".

לפי משרד הבריאות, מספר נוסעים עדיין נמצאים בתהליך בדיקה. לגבי יתר הישראלים הנמצאים על הספינה, ככל שלא יימצאו נגועים בנגיף, המשרד נמצא בקשר עם חברות הביטוח כדי לבדוק את האפשרות להחזיר אותם ארצה בטיסה ייעודית, כאשר עם שובם הם ייכנסו לבידוד ולמעקב רפואי.

ממשרד החוץ נמסר כי נוסעי הספינה מתוכננים לרדת מכלי השיט בתום הבידוד ביום רביעי או חמישי, ולאחר מכן יהיו חופשיים לדרכם. אחת האפשרויות שנשקלות היא להביא אותם לארץ במטוס מיוחד לאחר השחרור מהבידוד, ותוך לקיחה בחשבון שלא יובאו לארץ חולים בקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נשיא סין גילה: ידענו על סכנת הנגיף שבועות לפני שנודע לציבור

חשש בארגון הבריאות העולמי: "כל המדינות צריכות להתכונן לנגיף"

מקרה מוות ראשון מקורונה באירופה: תייר סיני מת בצרפת

נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה
נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למקרי ההידבקות על הספינה: "אני רוצה להודות לשר הבריאות שפועל יחד עם צוותו כדי להביא את הישראלים על האונייה שנמצאת ביפן. אלה שלא נדבקו - יבואו לארץ ויכנסו לבידוד. אלה שנדבקו נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם. אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם. אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל. עד עכשיו כמו שאומרים – ברוך ה'".

הלילה נודע כי 70 בני אדם נוספים, אשר נמצאים על "ספינת הקורונה" שעוגנת מול חופי יפן, אובחנו כנגועים בנגיף - בכך עלה מספר החולים באונייה ל-355 בני אדם. סיום הבידוד, שנקבע ליום רביעי הקרוב - נדחה. עדיין לא ידוע מתי יוחזרו הישראלים הנצורים על האונייה - אך כשיחזרו הם יצטרכו לשהות בבידוד 14 ימים נוספים.

הבוקר נשיא סין, שי ג'ינפינג, גילה כי ידע על הסכנה האפשרית מנגיף הקורונה כבר ב-7 בינואר, שבועות לפני שהממשל הודיע על כך לציבור. הטלוויזיה הממלכתית במדינה פרסמה אמש נאום שהעניק שי ב-3 בפברואר, שבו אמר כי הנחה את הרשויות להיאבק בנגיף כבר בתחילת חודש ינואר. כזכור, רק לקראת סוף החודש הודיעו בכירים במדינה כי בני אדם יכולים להדביק זה את זה בווירוס.

שי ג'ינפינג, נשיא סין, בפתיחת הקונגרס הקומוניסטי
שי ג'ינפינג, נשיא סין, בפתיחת הקונגרס הקומוניסטי | צילום: רויטרס

142 בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה בסין לאחר שנדבקו בווירוס הקורונה  - בכך עלה מספר המתים ל-1,669 בני אדם בסין וברחבי העולם. על פי הודעה שנמסרה מטעם הרשויות במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, 2,009 מקרי הידבקות נוספים התגלו, וכעת מניין הנדבקים עומד על כ-69 אלף בני אדם. כ-9,500 בני אדם הבריאו מהמחלה.

אתמול הביע יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום חשש מהתפשטות הקורונה, והצהיר כי "כל המדינות צריכות להיות מוכנות לאפשרות שהנגיף יגיע אליהן. הקורונה היא עדיין מצב חירום עבור סין - בלתי אפשרי לדעת איזה כיוון הנגיף ייקח", הסביר, אך הוסיף שהוא "מעודד מהפעולות שסין נוקטת, אשר מאטות את התפשטות הנגיף בשאר העולם". אדנהום הביע דאגה מהעלייה במספר המקרים בסין, וכן מ"ההרס שהנגיף עלול להמיט במדינות עם בריאות חלשה".