"תמיד נגן עליכם": מנהיגי העולם בברכה לעם היהודי לכבוד החג

מדונלד טראמפ בארה"ב, דרך ולדימיר פוטין ברוסיה, ז'איר בולסונארו בברזיל ואף דובר הממשל האיראני - ראשי ממשלות ומנהיגים בעולם יצאו בשלל ברכות ואיחולים לכבוד שנת תש"ף הבאה עלינו לטובה

מחייה את היוזמה הסעודית. הנשיא טראמפ במעון ראש הממשלה
הנשיא דונלד טראמפ במעון ראש הממשלה | צילום: רויטרס

רגע לפני שמיליוני יהודים יקבלו את השנה החדשה, מנהיגים שונים מרחבי העולם בירכו את העם היהודי בברכת "שנה טובה וחג שמח".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איחל שנה טובה באיגרת שפורסמה על ידי הבית הלבן: "מאלניה ואני מאחלים למי שחוגג את ראש השנה – שנה טובה ומבורכת. יום קדוש זה מסמן את תחילת התקופה של עשרת ימי תשובה, של חגיגה וגם של מבט לאחור. לאורך הימים הנוראיים, העם היהודי עוסק בתפילה ובתשובה שיגיעו לשיאם ביום הקדוש ביותר בשנה עבור היהדות – יום כיפור. בכל יום מעשרת הימים הללו, יוצא עם ישראל למסע רוחני חדש כדי להתקרב לאלוהים ולחדש את תחושת הייעוד שבאמונתם".

"כולנו נזכרים בערכים שאנו יכולים לשלב בחיינו כדי לשפר אותנו כאומה – טוב לב, חמלה ואהבה. יחד, בדבקות באידיאלים אלה, אנו יכולים ליצור קשרים כנים יותר עם אנשים מכל הדתות כדי לעזור, להשיג ולהפיץ שלום ושגשוג בארצות הברית ומחוצה לה", כתב.

ג'ו ביידן, לשעבר סגן נשיא ארה"ב וכיום מתמודד לייצג את המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, פרסם איגרת לכבוד ראש השנה: "בשמי ובשם כל משפחת ביידן, שנה טובה, בריאה ומתוקה מאוד. ששמיעת השופא תעורר כל אחד מאיתנו לעשות צדק, להקנות חסד וללכת בענווה עם אלוהינו. בזמן הזה של שנה יש להשתהות ולהרהר בכל מה שחלף, לשקול את האפשרויות החדשות העומדות בפנינו, ולתת תוקף מחדש לערכים שמאחדים אותנו – משפחה, חברים וצדק בעולם".

"השנה שעברה התאפיינה בטרגדיות מחרידות, אך היא הוגדרה על ידי חוסנה ועמידותה של הקהילה היהודית, שאוגרה להגיע אל האידיאלים הגבוהים ביותר אליהם אנו שואפים: להילחם בשנאה בכל מקום שבו אנו מוצאים אותה", הוסיף.

ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון, כתב: "שנה טובה לכל החוגגים. מאחל ששנת 5,780 תביא איתה שלום, שגשוג, בריאות, הגשמה וברכות אינסופיות לכולם".

דובר הממשל האיראני, מוסאווי מאחל, איחל בחשבון הטוויטר שלו שנה טובה בערבית, אנגלית ועברית: "שנה טובה ומלאה לבני ארצנו היהודים ולכל חסידיו האמיתיים של משה הנביא הגדול".

גם שר החוץ של איחוד האמירויות בירך את העם היהודי בברכת שנה טובה:

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שיגר איגרת שנה טובה מהקרמלין: "חשוב שארגוני הדת היהודיים ברוסיה ירחשו כבוד למורשת הרוחנית, ההיסטורית והתרבותית של אבותיהם, ויקדמו את המסורות והמנהגים שלהם בקרב בני הנוער. מעורבותם הציבורית הפעילה ביישום יוזמות צדקה וחסד ראויה להערכה כנה ביותר".

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, בירך וכתב בחשבון הטוויטר שלו "ברכה כנה ושנה טובה לכל אחינו היהודים". גם נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הצטרף לברכות, ואיחל "שנה טובה ומתוקה לכל הקהילות היהודיות בברזיל ומסביב לעולם". כמו כן, בולסונרו פרסם סרטון וידאו שבו נכתב, בין השאר, "לכל עם ישראל שחוגג 5780 שנים - חיבוק גדול מהעם הברזילאי".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, איחל "שנה טובה ומתוקה מאוד לכל מי שחוגג", וצילם סרטון שבו אמר כי "זו הזדמנות להסתכל חזרה על מה שעשינו בשנה האחרונה, וכן להסתכל קדימה לכל ההזדמנויות שמחכות לנו בשנה הקרובה. כולנו צריכים להעריך את התרומה הנפלאה והמגוונת של היהודים לארצנו".

עוד אמר ג'ונסון כי בתור ראש הממשלה, תמיד יהיה שם כדי להגן על היהודים מפני האנטישמיות "שגוברת והופכת לכתם על ארצנו", כך לדבריו. "יהי רצון שכולכם תכתבו ותחתמו בספר החיים", הוסיף.

נשיא זימבבואה, אמרסון מננגגואה, פרסם תמונה שלו עם שר החוץ ישראל כץ וכתב: "מאחל לחברינו היהודים ברחבי העולם שנה טובה. שמחתי לדבר שר החוץ ישראל כץ לפני הנאום שלי בעצרת הכללית של האו"ם".

קנצרלר אוסטריה לשעבר, סבסטיאן קורץ, כתב: "שנה טובה. מאחל לקהילה היהודית באוסטריה ובעולם כולו - שנה טובה ומתוקה. זה הזמן לחגיגות, להרהורים ולהתחלות חדשות. לא נפסיק להרים את קולנו נגד אנטישמיות ואנטי-ציונות, בכל מקום שהן עשויות להתקיים".