אסטרטגיית היציאה: כיצד מדינות העולם מתכוננות לצאת מההסגר?

כבר היום, מדינות שונות ברחבי העולם הודיעו על היום שאחרי ההסגר, ביניהן נורווגיה, דנמרק, ואוסטריה, הדומות לישראל מבחינת נתונים, גם בגודל האוכלוסיה וגם בכמות החולים. כיצד הן עושות זאת

זמן צפייה: 02:45

נתחיל מאוסטריה – שם נכון לעכשיו כשלוש מאות מתים, שלושה עשר אלף וחמש מאות חולים – כבר בעוד יומיים ייפתחו שם החנויות והפארקים – תחת מגבלות שונות. ושים לב למגבלות – לחנויות תותר כניסה לאדם אחד על כל 20 מטר רבוע והשהות – רק עם מסיכה. בראשון במאי - עוד פחות משבוע וחצי - ייפתחו מרכזי הקניות והמספרות, ובהמשך – עדיין אין תאריך סופי - גם הגנים ובתי הספר. נכון לעכשיו המסעדות, הברים ובתי המלון יחכו לפחות חודש - עד אמצע מאי. לגבי אירועים – הופעות, קונצרטים, אולמי שמחות – מדברים רגע על פתיחה מחדש רק לקראת סוף יוני, כלומר עוד חודשיים וחצי לפחות.

גבר שעוטה מסכה רוכב על קורקינט חשמלי בווינה שבאוסטריה, בזמן משבר הקורונה | צילום: רויטרס

נעבור לדנמרק – שם כמעט מאתיים ארבעים מתים ומעל חמשת אלפים שש מאות חולים – שם, שים לב - זה מעניין, קודם כל יחזרו לפעילות גני הילדים ובתי הספר, זה יקרה כבר בעוד שלושה ימים. טהמטרה של הצעד הזה לאפשר להורים לחזור למעגל עבודה תקין.

במקביל תחל חזרה הדרגתית של העובדים למשק, עם הגבלה של עד עשרה אנשים למקום עבודה, כשהיתר יוכלו להמשיך לעבוד מרחוק – אתגר לא קטן -

סין, נשיא סין, שי ג'ינפינג
נשיא סין שי ג'ינפינג, הגיע לראשונה מאז התפרצות הנגיף לעיר ווהאן | צילום: צילום מסך

אז דנמרק מסמנת את העשירי במאי, בדיוק ארבעה שבועות מהיום, כתאריך שבו יוסרו מגבלות רבות נוספות על עסקים ותנועה, אבל אירועים גדולים, כבר אומרים שם מראש, יאסרו לפחות עד אוגוסט – כלומר לפחות ארבעה חודשים קדימה היכלי התרבות ואולמות האירועים יישארו סגורים. ואולי כבר אפשר לגזור מהמגמה הזאת גם למה שנראה פה  - מה שאומר שמי שתכנן להתחתן בקיץ או לחגוג באולם - יתכן שעוד יאלץ לחכות.

בינתיים בסין, ווהאן חגגה רשמית את היציאה מעוצר של חודשיים וחצי במה שנראה כמו חגיגות שרואים בדרך כלל רק בלילה של הסילבסטר.

אז איך נראים החיים שם? בתי הספר בווהאן חוזרים השבוע לפעילות, במקומות העבודה וברחובות הנחיות מחמירות במיוחד - מעבר לחובה למדוד חום בכל מקום - יש אפליקציה שעוקבת אחרי כל אזרח - והתושבים נדרשים לסרוק ברקוד כשהם מתניידים ממקום למקום כדי לקבל אישור - אנחנו רואים פה הדגמה של תושב ווהאן שבדרך למשרד מראה את כמות הפעמים שהוא נדרש או למדוד את החום או לסרוק את הברקוד.