"החיים התהפכו": מסע עם אמה של נעמה יששכר - בדרך לכלא הרוסי

יומיים לאחר שנגזרו על הצעירה הישראלית 7.5 שנות מאסר, תיעדה שליחת חדשות 13 את ביקורה של יפה במתקן הכליאה מחוץ למוסקבה • השר אוחנה צפוי לחתום על הסגרת אלכסיי בורקוב לארצות הברית

זמן צפייה: 08:06

יממה לאחר שנגזרו שבע שנות מאסר וחצי על נעמה יששכר, הישראלית שהורשעה בסחר ואחזקת סמים ברוסיה, ביקרה אותה היום (שני) אמה יפה יששכר. "כואב לי עליה שהיא שם. אני רואה אותה תחת אור פלורסנט. אני נושמת בחוץ – ומבינה שאין לה את האפשרות הזאת". הכתבה המלאה תשודר מחר במהדורה המרכזית.

הבוקר קיבלה יפה אישור מבית המשפט במוסקבה לבקר את בתה במתקן הכליאה הממוקם מחוץ לעיר. היא הביאה עמה עיתונים מהארץ המסקרים את הפרשה – כדי להראות לה את התמיכה הרחבה שהיא מקבלת בארץ. מזה ארבעה חודשים חיה יפה במוסקבה, בעל כורחה. לדבריה, המשפחה לא התכוננה לפרשה ממושכת. "פתאום כל החיים שלי התהפכו, נכנסנו לסערה ובהתחלה לא קלטנו. חשבנו שהפרשה תימשך חודש, זה מה שעורך הדין אמר".

על מצבה של בתה סיפרה: "היא בכתה המון, עייפה ומותשת מהמצב הזה. היא שואלת איך הגענו לזה. כשהגעתי היא אמרה שבא לה ללכת לאט כדי למשוך את הזמן בחוץ, אבל בא לה גם למהר כי היא יודעת שאני מחכה לה".

עוד בחדשות 13:

הקרמלין: "פוטין יעודכן בבקשת נתניהו לחנינת נעמה יששכר"

ריבלין ביקש מפוטין שיעניק חנינה לנעמה יששכר: "עונש הרסני"

אביה של נעמה יששכר לנתניהו: "כאבא אל אבא – בבקשה תפעיל לחץ"

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, גוברות ההערכות כי שר המשפטים אמיר אוחנה יחתום על בקשת ההסגרה של ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב, לארצות הברית. כזכור, רוסיה הציעה לשחרר את יששכר בתמורה לשחרורו - אך ההצעה שהגישה הייתה דלה בפרטים.

מיכאל עירוני, פרקליטו של בורקוב: "בשלב זה אנחנו ממתינים להחלטה של שר המשפטים הישראלי. כאזרח ישראלי כמובן הייתי שמח מאוד לראות אזרחית ישראלית חוזרת הביתה, וכך אני יכול להבין את רצונו של מר בורקוב לחזור לרוסיה. יחד עם זאת אני חייב להדגיש כי לנו לא היתה כל פנייה מכל גורם רשמי שהוא לעניין הקשר בין שני המקרים".

עורך הדין מיכאל עירוני
עורך הדין מיכאל עירוני | צילום: חדשות 13

בד בבד, חבריה של נעמה פתחו הערב בקמפיין רשת, במסגרתו יעלו לרשתות החברתיות תמונותיהם עם הכיתוב על היד Free Naama. "המטרה היא שתייצרו כזה הד חזק למהלך הזה, כך שהרבה מפורסמים ישראליים ובין-לאומיים יצטרפו ונייצר ביחד טרנד שירעיד את הרשת", מסרו.

קמפיין Free naama
קמפיין Free naama | צילום: חדשות 13
קמפיין Free naama
קמפיין Free naama | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אישר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי בקשת החנינה ששלח ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניינה של נעמה יששכר, הגיעה לידי הקרמלין ותועבר לידי הנשיא ולדימיר פוטין. "ידוע לנו כי נתניהו שלח בקשת חנינה. ברגע שתועבר בצינורות הדיפלומטיים המקובלים, תובא לידי פוטין ", נמסר.

אתמול פנה נשיא המדינה ראובן ריבלין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין וביקש ממנו שיעניק חנינה ליששכר. "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה", כתב ריבלין. "בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".