אחרי כמעט חצי שנה: בווינה נערכים לחידוש שיחות הגרעין

ארה"ב ובעלות בריתה יחדשו מחר את הדיונים על תוכנית הגרעין האיראנית כשהן עדיין לא בטוחות כיצד הממשלה החדשה בטהראן תיגש למו"מ. אם הדיפלומטיה תיכשל הן מוכנות "להשתמש באופציות אחרות"

זמן צפייה: 01:52

לאחר הפסקה של כמעט חצי שנה, ארצות הברית ובעלות בריתה נערכות לחידוש שיחות הגרעין מול איראן מחר (שני) בווינה, בירת אוסטריה, כשהן עדיין לא בטוחות כיצד הממשלה החדשה בטהרן תיגש למשא ומתן, ובלי אופטימיות רבה לגבי הסיכויים להצלחת השיחות. במקביל, צוות המשא ומתן האיראני שנחת אתמול בבירה האוסטרית כבר נפגש עם ראשי הצוותים הסינים, הרוסים והאירופים.

בארצות הברית מדגישים כי אם הדיפלומטיה תיכשל, הם יהיו מוכנים "להשתמש באופציות אחרות". הצדדים ידונו בווינה בהחזרה הדדית של ארה"ב ואיראן להסכם הגרעין, אך הזמן שעבר מאז שהופסקו השיחות בחודש יוני הוביל גם למכשולים חדשים שעלולים להעיב על השיחות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה אישר: נתב"ג ייסגר לכניסת זרים, מחוסנים יחוייבו בבידוד

תיעוד: המטופל נפטר – בני משפחתו הכו את אנשי הצוות הרפואי

למי שייך ה"סטיק"? בצה"ל דורשים בחזרה את מוט ההיגוי שהוצע למכירה פומבית

ביום שישי הודיעה איראן על התקדמות נוספת בהעשרת האורניום שלה, מה שמפחית את משך הזמן שטהרן תצטרך על מנת לפתח נשק גרעיני, אם תבחר בכך. ההודעה ככל הנראה נועדה לתת לאיראנים מנוף לקראת חידוש השיחות מחר.

בסוף השבוע התחדשו העימותים בעיר איספהאן שבאיראן, בין כוחות השיטור של משמרות המהפכה לבין מפגינים נגד מדיניות ניהול המים של הממשל. על פי דיווחים מקומיים, אישה אחת נהרגה כתוצאה מהעימותים, במהלכם כוחות הביטחון תקפו את המוחים בעזרת אלות וריססו עליהם גז מדמיע.