שר טורקי על מעצר הישראלים: "פשע של ריגול פוליטי וצבאי"

שר הפנים של המדינה המוסלמית התייחס לבני הזוג העצורים במדינה ואמר כי הם נעצרו לאחר שצילמו והתתמקדו בביתו של נשיא המדינה ארדואן

זמן צפייה: 05:52

שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו התייחס היום (שלישי) לפרשת בני הזוג הישראלים שנעצרו, לאחר שצילמו את בית הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, ואמר כי "אנחנו יכולים לקרוא לזה פשע של ריגול פוליטי וצבאי". לדבריו, "הם צילמו את ביתו של הנשיא שלנו. לא רק שהם התמקדו בזה, הם גם סימנו אותו".

"גורמים ביטחוניים שראו את זה שם התערבו בעניין", המשיך השר. "הנושא הועבר לפרקליטות עם המידע הקיים. הפרקליטות ערכה הערכה במסגרת החוק והמעצר התבצע. השלב הבא הוא שלב בית המשפט. לפי ההערכה שנעשתה אנחנו יכולים לקרוא לזה פשע של ריגול פוליטי וצבאי".

File Photo: Turkish Interior Minister Suleyman Soylu Speaks During A News Conference In Istanbul
שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו | צילום: רויטרס

בתוך כך, היום התקיימו ביקורים קונסולרים אצל בני הזוג אוקנין. את נטלי אוקנין ביקור הקונסול באיסטנבול, רונן לוי, ואת מורדי אוקנין ביקר הקונסול הכללי, אודי איטם. בנוסף, נערכו פגישות עם ראשי בתי הכלא בהם הם עצורים "על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים הנאותים וראויים".

תגובת המשפחה: "המשפחה סמוכה ובטוחה שהסיפור ההזוי הזה ייגמר במהרה, ושמורדי ונטלי יחזרו הביתה. אנחנו מודים לשר החוץ ולקונסולים בטורקיה שדאגו היום לשיפור תנאי מעצרם, ומצפים לבשורות טובות בקרוב".