טורקיה: סנגורם הישראלי של בני הזוג ביקר את מורדי אוקנין במעצרו

עורך הדין של משפחת אוקנין, ניר יסלוביץ, ביקר את מורדי במעצרו באיסטנבול. מחר הוא צפוי לבקר גם את נטלי. "בלי להיות תיאטרלי יותר מדי הפגישה כללה יותר מדי דמעות שלו ושלי"

זמן צפייה: 03:16

עורך הדין ניר יסלוביץ ביקר היום (שני) את מורדי אוקנין, אחד מבני הזוג העצורים בטורקיה בחשד לריגול. מחר הוא צפוי לבקר גם את אשתו נטלי. מוקדם יותר היום התקבל אישור לביקור קונסולרי של נציגים ישראלים אצל בני הזוג. שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול פועלות לתיאום המועד הקרוב ביותר לקיום הביקור.

"בזכות המאמצים של משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והקונסוליה הישראלית, הצלחתי להיכנס לבית המעצר שלבו נמצא מורדי", סיפר יסלוביץ, "אני יכול לאשר שהתנאים בהם הוא שוהה אינם קלים. הוא נרגש לראות מישהו שדובר עברית. חיזקתי אותו, הסברתי לו את המצב בו הוא נמצא. סיפרתי לו שמדינה שלמה עוקבת אחרי הסיפור הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביקור היסטורי: שר הביטחון יטוס למרוקו בשבוע הבא

העוזרת של מילצ'ן העידה: המיליארדר רכש לשרה נתניהו צמיד ב-50 אלף דולר

שומעת פי 4: החתולה בעלת ארבע אוזניים כובשת את הרשת

"הוא שאל אותי כמה זמן זה יימשך, איך השיטה פה עובדת. למה אני במעצר? למה עצרו אותי?", הוסיף יסלוביץ, "בלי להיות תיאטרלי יותר מדי הפגישה כללה יותר מדי דמעות שלו ושלי. הבטחתי לו שאשיב אותו ארצה ואני מתכוון לקיים את זה. אני יכול לומר שהוא מקבל תנאים מינימליים, התנאים אינם פשוטים. בכוונתי להרים טלפון למי שצריך כדי לשפר את התנאים שלו. הפרידו אותו משאר האסירים, היה פה היגיון רב בכך. מן הראוי שיישב בתנאים הולמים".

בית המעצר בטורקיה
בית המעצר בטורקיה

האישור לביקור קונסולרי הגיע לאחר הערכת מצב שקיים הצוות המיוחד בראשות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ובאישור שר החוץ יאיר לפיד, במסגרתו הוחלט היום לשלוח לאיסטנבול את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, רינה דג'רסי, לתגבור הצוות הדיפלומטי בטורכיה ולקידום שורה של סוגיות קונסולריות. כמו כן, ממשרד החוץ נמסר כי "המאמצים לשחרור בני הזוג נמשכים בכל הרמות".

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד אמר היום בישיבת סיעת יש עתיד "אנחנו מטפלים בשחרורם מסביב לשעון ובדרגים הגבוהים ביותר. אני מבקש מכל השרים והח"כים וגם מהתקשורת: תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם בכלא בטורקיה. שזו לא שירז, אלא הבת בת ה-20 שלכם בבית, עם אח בן 5 על הספקטרום. תנו לנו לעבוד".