יוסגר לישראל "נוכל הטינדר" הישראלי, החשוד בעוקץ נשים באירופה

שמעון חיות, שנעצר ביוון לאחר שעל פי החשד קיבל במרמה מיליוני אירו מצעירות אותן הכיר באפליקציה, יוסגר לישראל בימים הקרובים לאחר משא ומתן בין משרד המשפטים היווני לישראלי

זמן צפייה: 02:15

שמעון חיות, "נוכל הטינדר" הישראלי, שפעל באירופה בשנה האחרונה ועל פי החשד, קיבל במרמה מיליוני אירו מצעירות אותן הכיר באפליקציה, יוסגר בקרוב לישראל. זאת, לאחר משא ומתן בין משרד המשפטים היווני לישראלי, בסופו הוחלט להסגירו לישראל כבר בימים הקרובים.

חיות בן ה-29, נעצר על ידי הרשויות ביוון בחודש יוני האחרון. זאת, לאחר חודשים של מצוד בהם מבוקש על ידי האינטרפול ומדינות רבות באירופה. כמו כן, בתקשורת האירופאית עסקו רבות בשמעון חיות והם אספו עדויות של נשים שנפלו קורבן לשיטה שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נעלי הפלא: הפיתוח הישראלי שחוסך לתינוקות שבועות ארוכים בגבס

לראשונה: חוקרים מישראל שחזרו מראה אדם שנכחד לפני 50 אלף שנה

"מכשול הוא הזדמנות": בני ה-70 שמשתתפים בשיעורי פארקור

שמעון חיות, נוכל הטינדר הישראלי
שמעון חיות, נוכל הטינדר הישראלי

על פי התחקירים בכלי התקשורת באירופה, חיות נהג לאתר באפליקציית ההיכרויות נשים שחיפשו זוגיות. הוא הציג עצמו כבן עשירים שחי חיי פאר, ולעיתים אף כינה את עצמו "נסך היהלומים". לפי התחקירים, השיטה שלו עבדה בשלבים. בשלב ראשון יצא חיות לדייט עם צעירה אירופית, וסיפק לה טעימה מחייו הנוצצים: מטוסים פרטיים, מלונות יוקרה ומסעדות מישלן. בשלב השני יצר מצג שווא לפיו הוא מאויים על ידי מתחרים עסקיים.

בשלב השלישי, חלק מהנשים הסכימו להעביר עבורו סכומי כסף, שהצטברו למיליונים. בכל פעם השתמש חיות בתירוצים שונים על מנת לשכנע את הנשים להעביר לו כסף: פעם כדי להשתמש בכרטיס אשראי עם שם אחר בבית מלון במטרה להתחמק מאויבים, ופעם כדי לבצע פעולות מבלי להשאיר עקבות.

עו''ד יקי קהן
עו''ד יקי קהן | צילום: חדשות 13

פרקליטיו של חיות, יקי קהן ואבי חימי, נמסר בתגובה: "בכל תקופת מעצרו מרשנו לא נחקר בגין עבירות הונאה כנגד נשים. בימים אלה מוגשת תביעה בגין תלונות השווא הללו והדבר יתברר בבית המשפט. לגופו של עניין בבקשת ההסגרה מוזכרים מקרים ישנים מאד המיוחסים לו. מרשנו כופר במיוחס לו מכל וכל".