דיווח: ברקע כישלון הברקזיט - תרזה מיי תתפטר מחר

לפי "הטיימס" הלונדוני, ראש ממשלת בריטניה צפויה להודיע על סיום תפקידה, לאחר שהתעקשותה להביא להצבעה את המתווה שלה לתוכנית היציאה מהאיחוד האירופי, עוררה התנגדות עזה, גם בתוך מפלגתה

זמן צפייה: 00:19

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי צפויה להודיע מחר (שישי) על התפטרותה - כך על פי "הטיימס" הבריטי. מיי תישאר בתפקידה בזמן שהמחליף שלה ייבחר, בתהליך בן שני שלבים שבו שני מועמדים סופיים יאבקו על הקולות של כ-125 אלף חברי המפלגה השמרנית. זאת, על רקע כשלונה בתקופה האחרונה להעביר בפרלמנט הבריטי את ההצעות השונות לעזיבת האיחוד האירופי עם הסכם בין לונדון לבריסל.

אמש, דווח בממלכה כי גורמים רבים במפלגתה של מיי מעוניינים לפעול להדחתה ולא לחכות בהצבעה הרביעית על מתווה הברקזיט שלה בתחילת יוני. כתבת של ה-BBC צייצה אתמול בטוויטר: "מיי גמורה, ייתכן ובאופן רשמי זה יקרה רק בסוף השבוע - אבל זה הסוף". בתגובה לכך, אמר שר בממשלה הבריטית כי "כנראה נצטרך להמתין עד ליום שישי".

לפי מחוקק מהמפלגה השמרנית, לאנשי המפלגה נאמר שמיי מעוניינת להישאר בתפקידה במהלך הבחירות לפרלמנט האירופי שמתקיימות היום - ומחר תיפגש עם חברי הוועדה שעשויה להדיחה. רק לאחר הפגישה, תקבל מיי את ההחלטה.

לעוד כתבות בנושא >> 

האיחוד האירופי אישר דחיית מימוש הברקזיט בחצי שנה

בתום הצבעה בפרלמנט: מתווה הברקזיט של מיי נפסל

דיווח: "מיי ניצבת בפני הדחה, סופה קרב - 10 ימים והיא לא פה"

להסכם הגרעין יש חשיבות. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי
להסכם הגרעין יש חשיבות. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי | צילום: רויטרס

המהלך הנוכחי נגד מיי מגיע בעקבות התעקשותה להביא להצבעה נוספת את עסקתה המעודכנת לתוכנית הברקזיט, שדומה לעסקתה המקורית שנכשלה, וכן נגד הסכמתה לקיים הצבעה בעד משאל עם שני בנסיבות מסוימות.

כזכור, בחודש שעבר בסיום פסגה שנערכה בבריסל, הסכימו מנהיגי האיחוד האירופי לבקשתה של מיי לדחות את מימוש תוכנית הברקזיט ל-31 באוקטובר. עם זאת, דרשו באיחוד לקיים פסגה נוספת ביוני כדי לבחון את ההתקדמות בהשגת אישור הפרלמנט הבריטי לתוכנית העזיבה.  בסוף חודש מארס, נדחה בתום ההצבעה בפרלמנט מתווה הברקזיט של מיי. המתווה נדחה לאחר ש-344 חברי פרלמנט הצביעו נגד ורק 286 בעד.