בבית הכנסת שנסגר אחרי 150 שנה בשל הקורונה - מתכוננים לפתיחה

התפילות ב"לה ויקטואר" שבפריז נמשכו אפילו בזמן מלחמת העולם השנייה - אך הופסקו בשל המגפה. לאחר שממשלת צרפת אישרה את פתיחת מוסדות התפילה, הרב משה סבג סיפר: "ניקינו את המקום כמו בפסח"

זמן צפייה: 02:39

במשך 150 שנה בית הכנסת הגדול בפריז, המכונה "לה ויקטואר", היה פתוח. התפילות במקום המשיכו להתקיים גם בתקופת מלחמת העולם השנייה וגם בזמן מתקפת הטרור של 2015 - אבל לא בתחילת 2020, אז הגיעה הקורונה. "המקום היה חי ונושם תמיד", סיפר רב בית הכנסת משה סבג, "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהוא נסגר".

הוא עומד בלב הרובע התשיעי בפריז, והוא אחד מבתי הכנסת המהודרים ביותר בעולם. בשיאו, מכיל ההיכל יותר מ-4000 אנשים. אחרי שבועות ארוכים של הסגר ואחריהם הגבלות נוספות של הממשלה, התירו בצרפת לפתוח את בתי התפילה, בהם גם הכנסיות והמסגדים.

בית הכנסת הגדול בפריז | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"דוד, תתפטר": השיחה בין ראשי מועצת יש"ע אחרי המתקפה על טראמפ

הורי הנער שטבע באשדוד: "חיכינו 16 שנה כדי להביא אותו לעולם"

אחרי כחודשיים של השבתה: תנועת הרכבות תחודש ביום שני הקרוב

מוסדות הדת התייחבו לעמוד בנוהלי הבריאות המחמירים. כעת, נערכים שם לחידוש התפילות והמניינים בצל המגפה. הרבנים, הכמרים והאימאמים יקפידו שג׳ל החיטוי יהיה נגיש, שהמתפללים יעטו מסכות וישמרו מרחק זה מזה.

סבג הסביר כי בית הכנסת עבר ניקיון יסודי, "כמו בפסח", והוסיף כי הישיבה תותר במרווחים בין הספסלים והכניסות והיציאות למקום יהיו נפרדות. "נתחיל עם תפילות בבקרים של ימי שני וחמישי, וכן בימי שישי ושבת", אמר הרב, "ואני מקווה שלקראת ספטמבר ננסה לחזור לשגרה הרגילה".