האפידמיולוג הראשי של שוודיה מודה: "היינו עושים דברים אחרת"

אנדרס טגנל, שהוביל את המדיניות המקלה יחסית לשאר העולם במהלך משבר הקורונה, הודה בריאיון כי יותר מדי אנשים במדינה מתו: "בדיעבד, היינו נוקטים במדיניות שנמצאת בין שוודיה לשאר העולם"

זמן צפייה: 02:59

אנדרס טגנל, האפידמיולוג הראשי בשוודיה, אמר היום (רביעי) לריאיון בתחנת רדיו מקומית כי היה מקום לשיפור במדיניות הממשלה בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה במדינה, וכי יותר מדי אנשים מתו.

שוודיה היא אחת המדינות שנקטו במדיניות ההסגר המקלה ביותר בעולם המערבי. לשם השוואה, בשוודיה מתו עד כה כ-4,500 בני אדם, לעומת כ-230 אצל שכנתה נורבגיה. השבוע ממשלת שוודיה נכנעה ללחץ מצד האופוזיציה, והבטיחה להקים ועדה שתבחן את אסטרטגיית הממשלה.

אזרחים קונים ירקות בשוק של מאלמו בשוודיה, בזמן משבר הקורונה | צילום: רויטרס

"אם היינו נתקלים באותה מחלה שוב כשאנו יודעים בדיוק מה שאנחנו יודעים היום, אני חושב שהיינו נוקטים במדיניות שנמצאת בין מה ששוודיה עשתה, לבין מה ששאר מדינות העולם עשו", אמר טגנל, שביקר בעבר מדינות אחרות על מדיניות ההסגר שנקטו.

בתוך כך, שרת הבריאות השוודית לנה האלנגרן, הודיעה כי בממשל מוכנים להקשיח את המדיניות כדי לנסות ולהאט את קצב התפשטות הנגיף.

שוודיה סגרה בתי ספר רק עבור בני 16 ומעלה, ואסרה על התקהלות של יותר מ-50 בני אדם. עם זאת, היא רק ביקשה, אך לא כפתה על אזרחיה, להימנע מתנועה לא חיונית, ולא לצאת החוצה אם הם מבוגרים או חולים. חנויות, מסעדות ומכוני כושר נשארו פתוחים לכל אורך המשבר.

אנדרס טגנל, האפידמיולוג הראשי של שוודיה | צילום: רויטרס

לפי סקרים שנערכו במדינה, רוב הציבור תומך במדיניות המקלה ובאופן כללי נשמע להנחיות הממשלה.