קפריסין: רכב "ריגול" הוחרם - בעליו הישראלי נלקח לחקירה

המשטרה המקומית החרימה טנדר ששייך לאזרח ישראל, בטענה כי הכיל ציוד מעקב מתוחכם. לפי הדיווחים, הבעלים הוא קצין מודיעין לשעבר, שאף "השוויץ ביכולות הריגול של החברה שלו"

זמן צפייה: 00:30

משטרת קפריסין החרימה אתמול (שבת) טנדר, שעל פי החשד הכיל ציוד מעקב מתוחכם, וכן חקרה את בעל הרכב - תושב ישראל, שזוהה כקצין מודיעין לשעבר ש"השוויץ ביכולות הריגול של החברה שלו" - כך על פי הדיווחים.

עוד נמסר כי המשטרה ערכה פשיטה על משרדיו של הישראלי הממוקמים בעיר לרנקה, זאת במסגרת חקירה על הפרות של חוק זכויות הפרטיות במדינה.

המפקח הראשי של החקירה עדכן כי המשטרה חוקרת בעלי מניות נוספים בחברה, ושהם בודקים כיצד ייתכן שהטנדר - יחד עם כל ציוד הריגול שבתוכו, הצליח להיכנס למדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הערב: ההצהרות שלא מומשו – סדקים באימפריה של עדי קייזמן

ישראל הפסידה לפולין – ותנסה להעפיל ליורו 2020 דרך הפלייאוף

בדרך להכרעה? כל התרחישים לקראת פקיעת המנדט של גנץ

מערכת ריגול מתקדמת. אילוסטרציה
מערכת ריגול מתקדמת. אילוסטרציה | צילום: fotolia

כזכור, בחודש שעבר נעצרה באיראן יוליה יוזיק, העיתונאית בת ה-38 בעלת האזרחות הרוסית בחשד לריגול לטובת ישראל, וכעבור מספר ימים שוחררה ושבה למוסקבה.

הפרשה החלה לאחר שיוזיק לא הצליחה לתת הסברים שהניחו את דעתם של האיראנים בנוגע לבעיות הקשורות בדרכון שלה. במסגרת תפקידה כעיתונאית שעוסקת בענייני המזרח התיכון, יוזיק ביקרה בעבר בישראל ואף ערכה כתבה כשהיא מתנהלת במשך יומיים כחיילת בצה"ל. היא נלקחה לחקירה אבל כאמור, בתום שבוע של חקירות - שוחררה לביתה.