נמשכת חקירת מות המהגרים במשאית בבריטניה: כנראה קפאו למוות

תעלומת המשאית שבתוכה נמצאו 39 גופות של אזרחי סין נמשכת: הנהג, צעיר בן 25 שנעצר בסמוך למציאת הגופות, תיאר ברשתות החברתיות את עבודתו וסיפר כי הוא "חי את החלום"

זמן צפייה: 02:04

חקירת נסיבות המוות של 39 בני אדם, שגופותיהם נמצאו במשאית במזרח בריטניה, נמשכת. הבוקר (חמישי) פורסם כי ההרוגים היו כולם בעלי אזרחות סינית, וכי ככל הנראה קפאו למוות במהלך הנסיעה.

נהג המשאית, צעיר בן 25 מצפון אירלנד, נעצר בסמוך למציאת המכולה ובה הגופות. מחשבונותיו ברשתות החברתיות, נראה כי מו רובינסון היה גאה בעבודתו והרבה להעלות צילומים של המשאיות בהן נהג – אחת מהן זהה לזו שבה נמצאו הגופות. על תמונה שפרסם ב-2014 כתב רובינסון: "בחר עבודה שתאהב, ולא תעבוד יום אחד בחייך. החיים בדרכים, חי את החלום".

מהשגרירות הסינית בלונדון נמסר: "קראנו בלב כבד את הדיווחים על מותם של 39 האזרחים הסינים באסקס. אנחנו נמצאים בקשר קרוב עם הרשויות הבריטיות במטרה לקבל פרטים נוספים על האירוע".

עוד בחדשות 13:

דיווח: ישראלי נעצר בוונציה לאחר שכלא עובדת בחנות המרת כספים

אחרי עוד הפסד בפרלמנט: ג'ונסון צפוי לדחוף להקדמת הבחירות

איטליה: פצצה ממלה"ע ה-2 נמצאה במרכז עיר – אלפים פונו מבתיהם

המשאית שבה התגלו גופות של 39 בני אדם במזרח אנגליה | צילום: sky news

לאחר מציאת הגופות, סיפרה המשטרה המקומית סיפרה כי עוברי אורח שגילו את המשאית באזור תעשייה במחוז אסקס שבדרום-מזרח המדינה, הזעיקו את כוחותיה בסביבות השעה 1:40. כשהגיעו למקום הופתעו לגלות את הגופות, בהן גם גופה של נער.

מחקירה ראשונית עלה כי המשאית היא מבולגריה, והיא עשתה דרכה בשבת לבריטניה דרך הוליהד. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם שותפינו לחקירה", אמר מפקד המשטרה אנדרו מרינר. "בינתיים, עצרנו את נהג המשאית ואנחנו מבררים מה בדיוק קרה".

נהג המשאית מו רובינסון
נהג המשאית מו רובינסון | צילום: פייסבוק

המשטרה העריכה כי הפרשה תשבש מעט את פעילות העסקים המקומיים באזור, אך הבטיחה כי "יעשו כל שביכולתם על מנת שההפרעה תהיה קצרה עד כמה שניתן", כך לדברי מרינר.

"אני מזועזע מהאירוע", אמר ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. "אני מקבל עדכונים שוטפים מהמשרד על התפתחות הפרשה. כל המעורבים בסחר בבני אדם צריכים להיתפס ולהיות מובאים לדין. ליבי עם אלה שאיבדו את חייהם ואת יקיריהם".