ספורטאיות טוענות: "נייק ביטלה חסותה לאחר שנכנסנו להיריון"

לאחר שקיבלה חוזה לחמש שנים מענקית הלבשת הספורט, אלופת אירופה לריצת 10,000 מטר תוקפת: "מעודדים נשים לחלום בגדול, אך כשהן הופכות לאמהות נאמר להן שזה עלול לגבות מחיר יקר"

האצנית ג'ו פייבי | צילום: רויטרס

האצנית הבריטית ג'ו פייבי, טוענת כי חברת "נייק" ביטלה את הסכם החסות עמה לאחר שנכנסה להיריון. פייבי בת ה-45 זכתה בחסות של ענקית הספורט לפני כחמש שנים, לאחר שהוכתרה אלופת אירופה למקצה של ריצת 10,000 מטר.

"כשהודעתי שאני בהיריון החוזה שלי הוקפא מיידית", אמרה בריאיון לרשת סקיי ניוז. "חשוב שחברות יבחנו את המסר שהן מעבירות. מעודדים נשים לחלום בגדול ולכבוש פסגות, אבל כשהן הופכות לאמהות, נאמר להן שזה עלול לגבות מהן מחיר יקר".

עוד בחדשות 13:

דיווח: ארה"ב הציבה טילים שנועדו לשבש אמצעי לחימה איראניים

"הסמל של אירופה כולה": מגדל אייפל חוגג 130

בלי בושה: נהגי מוניות מנצלים תיירים - וגובים מחירים מופקעים

האצנית אליסיה מונטנו ובתה
האצנית אליסיה מונטנו ובתה | צילום: רויטרס

פייבי אינה היחידה שטוענת כי החברה התנערה ממנה לאחר שנכנסה להיריון. מוקדם יותר השבוע פרסם עיתון ה-"ניו יורק טיימס" טור דעה של האצנית האמריקנית אליסיה מונטנו, שכבשה את הרשת לאחר שהתחרתה בעודה בחודש השמיני להיריונה, שסיפרה כי נאלצה להתעקש על המשך החוזה שלה עם החברה. "הם יוצרים פרסומות מרגשות, מעודדים אותך להגיע להישגים, אבל מאחורי דלתות סגורות הם אומרים לנשים: 'זה לא באמת בשבילך, זה רק לטלוויזיה'".

מחברת נייק נמסר בתגובה: "נייק פורסת את חסותה על אלפי ספורטאיות, והחוזה שלנו עמן כולל התחייבות לעמידה ביעדים. היסטורית, רק נשים מעטות שנמצאות איתנו בחוזה חסות לא עמדו ביעדיהן בגלל היריונן. זיהינו שהגישה שלנו צריכה להיות אחידה יותר, ובשנה שעברה ביצענו סטנדרטיזציה של החוזים בכל ענפי הספורט, כדי שאף אתלטית לא תיקנס על היריונה".