"אפס סובלנות לאנטישמיות": הנשיא נפגש עם הרב הראשי של בריטניה

ריבלין פגש את אפרים מירוויס ואמר: "יש להתעקש שלא יהיה מקום לשנאת יהודים במוקדי הכוח". בדבריו התייחס לטור שפרסם אתמול הרב, ובו גינה את יו"ר מפלגת הלייבור על טיפולו בתלונות בנושא

זמן צפייה: 00:27

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש היום (רביעי) עם הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, בעת ביקורו בלונדון. "אפס סובלנות לאנטישמיות פירושה מתן ביטחון לקהילות היהודיות, והתנגדות לקיצוניות דתית", אמר הנשיא בפגישתם. "פירושה להתעקש שלא יהיה מקום לאנטישמיות במוקדי הכוח, ושלא יהיה מקום להסתה במדיה החברתית. פירושה חקיקה אפקטיבית וחינוך אפקטיבי ללימודי השואה".

בדבריו התייחס ריבלין לטור שפרסם אתמול מרוויס בטיימס הבריטי, והאשים את יו"ר מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין באי טיפול בתלונות על אנטישמיות במפלגה, והוסיף כי הוא "חבר של תומכים ברצח יהודים".

בטור שפרסם אתמול ביקש מירוויס מהציבור הבריטי, לקראת הבחירות שייערכו ב-12 בדצמבר, "להצביע לפי צו מצפונם".

עוד בחדשות 13:

קורבין סירב להתנצל על אי הטיפול בתלונות על אנטישמיות

הרב הראשי של בריטניה תוקף את הלייבור: "קורבין לא כשיר"

חשד לאנטישמיות במשטרת לונדון: צלב קרס צוייר בתחנה מקומית

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם הרב הראשי של בריטניה
נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם הרב הראשי של בריטניה | צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

המנהיג היהודי הבכיר כתב שהעלאת החששות שלו בנוגע למפלגת הלייבור "היא אחד מהרגעים הכואבים שלי מאז שנכנסתי לתפקיד". עוד אמר כי "הרוב המוחץ של יהודי בריטניה חרד מהאפשרות של ניצחון ללייבור".

"הדרך שבה הנהגת הלייבור התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת לערכים הבריטיים שבהם אנו כה גאים – של כבוד עבור כל האנשים", כתב מירוויס. "רבים מחברי המפלגה ומחוקקים, יהודים ולא יהודים כאחד, חשים בושה ממה שקורה". הרב הוסיף כי האיומים ששיגרה הנהגת הלייבור כלפי מחוקקים, חברים ואנשי צוות "אינה הולמת", ואמר כי "היא אינה יכולה עוד להיחשב כמפלגת שוויון המתנגדת לגזענות".

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין
מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין | צילום: רויטרס

בעקבות פרסום הטור, נשמעו במפלגת הלייבור קריאות להתנצלות היו"ר על הטיפול הלקוי בתלונות. עם זאת, בריאיון ששודר אתמול ברשת ה-BBC נשאל קורבין על הסוגייה וסירב להתנצל על התנהלות המפלגה שבראשה הוא עומד: "לא הייתה עלייה בתלונות מאז תחילת כהונתי. יש מספר מצומצם מאוד של חברי לייבור שנגדם ננקטו צעדים משמעתיים בעקבות התנהגות אנטישמית".

עוד אמר קורבין כי "הגזענות היא רעל טהור", והוסיף: "אני רוצה לעבוד עם כל קהילה כדי למגר את הגזענות מהחברה, זאת מטרת החיים שלי".