כוכב הארי פוטר פרץ בבכי: "סבי שם קץ לחייו - בגלל אנטישמיות"

דניאל רדקליף הקריא בריאיון ל-BBC את מכתב ההתאבדות שכתב סבו לאשתו בשנות ה-30, לאחר שחנותו נשדדה והשוטרים טענו כי השוד זויף בשביל כספי ביטוח, לטענתו מטעמים אנטישמיים

זמן צפייה: 02:32

השחקן הבריטי דניאל רדקליף, כוכב סדרת הסרטים "הארי פוטר", פרץ בבכי כשקרא לראשונה את מכתב ההתאבדות של סבא רבא שלו, אותו כתב ככל הנראה אחרי שסבל מהטרדות אנטישמיות מצד שוטרים בריטים. הרגע המרגש תועד במסגרת התוכנית "מי אתה חושב שאתה" של רשת BBC, שבה סלבריטאים לומדים על העבר המשפחתי שלהם.

"זה כל כך מצחיק להרגיש את החיבור הזה עם אדם שאתה בכלל לא מכיר, ולראות כמה הוא אוהב את אשתו", אמר רדקליף בדמעות תוך שקרא את המכתב. "הדרך שהוא מתבטא לא כל כך שונה מחלק מהדברים שהייתי אומר בעצמי לאנשים שסביבי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בפעם השנייה השבוע: אם פיליפינית וילדיה נעצרו ע"י פקחי הגירה

מעצרה של המטפלת מי-ם שחשודה בטלטול תינוק הוארך עד יום ראשון

שביתת האחיות: "עומסים בלתי נסבלים"; ליצמן: "יוצר סבל מיותר"

רדקליף גילה כי ב-1936 נשדדה חנות התכשיטים של סמואל גרשון, סבא רבא שלו, ששכנה ברחוב "האטון גארדן" שבלונדון. בדוח שנכתב האשימו השוטרים את גרשון שזייף את השוד כדי לטעון לקבלת כספי ביטוח, במה שעשוי היה להיות יחס אנטישמי מצידם. בדבריו כתבו השוטרים גם: "לעיתים תכופות כל כך היהודים אחראים להריסת העסקים שלהם".

"אני לא יכול לשאת פשיטת רגל אחרי 22 שנה של מסחר, לכן החלטתי לשים קץ לחיי". אמר גרשון לאשתו, במכתב שקרא רדקליף, ובו כינה אותה "בת הלוויה, והמנחמת המקסימה ביותר".

דניאל רדקליף בפרימרייה של הארי פוטר ואוצרות המוות - ארכיון
דניאל רדקליף בפרימרייה של הארי פוטר ואוצרות המוות - ארכיון | צילום: shutterstock

רדקליף מגדיר את עצמו כיום אתאיסט, אך לדבריו, הדימיון לסבא רבא היהודי שלו מחזק את החשיבות של המלחמה באנטישמיות גם באירופה של שנת 2019.