"אירוע טרור": 2 נערים נעצרו בחשד לרצח עיתונאית בצפון אירלנד

לפי החשד, השניים פגעו בליירה מקי ביום חמישי, בזמן שלקחו חלק בהתפרעות של קבוצה שמטרתה להביא לאיחוד עם אירלנד. בת זוגה: "הקהילה הלהט"בית נותרה ללא דוברת"

העיתונאית שנהרגה בירי בהפגנות בצפון אירלנד

שני בני נוער נעצרו היום (שבת) בחשד שירו למוות בעיתונאית החוקרת ליירה מקי בת ה-29, בעיר דרי שבצפון אירלנד ביום חמישי. לפי החשד שני הנערים, בני 19 ו-18, עשו זאת בשעה שהיו מעורבים בהתפרעותה של קבוצה רפובליקנית, שמטרתה לאחד את אירלנד. השניים נלקחו לתחנת המשטרה בבלפסט, בירת המדינה.

המשטרה, שכינתה את המקרה "אירוע טרור", פרסמה תצלומים של האירוע בתקווה שחברי הקהילה שהשתתפה בו יספקו מידע אודות המקרה. הצילומים למעשה תיעדו את רגעיה האחרונים של העיתונאית, בערך בשעה 22:00 בלילה, כשהיא מרימה את מכשירה הסלולרי לצילום ההמולה.

כתבות נוספות בחדשות 13: 

בכירה במפלגה הדמוקרטית: "יש לפעול להדחת הנשיא טראמפ"

סנפלינג, סדנאות והופעות: כל ההמלצות לטיולים בפסח

עזה, רצח לא מפוענח - ועכברת: עשר המכות של כתבי חדשות 13

פרחים לזכר ליירה מקי, העיתונאית במתה במהלך הפרעות בצפון אירלנד
פרחים לזכר ליירה מקי, העיתונאית במתה במהלך הפרעות בצפון אירלנד | צילום: רויטרס

"אני לא יכול לתאר עד כמה חשוב שאנשים שהיו באזור ותיעדו את מה שקרה, ישתפו איתנו את הקבצים", אמר השוטר ג'ייסון מרפי. "אנשים יודעים מי ירה. אני מבקש מהם בשביל המשפחה של ליירה ובשביל העיר כולה – עזרו לנו לעצור את הטירוף הזה". מקי היא העיתונאית הראשונה שמתה בבריטניה מאז 2001, לפי ארגון שמטרתו להגן על עיתונאים.

שרה קאנינג, בת זוגתה של מקי, התאבלה על מותה: "הפוטנציאל המדהים שלה נבלע על ידי המעשה הברברי". לדבריה, "הקהילה הלהט"בית נותרה ללא דוברת ופעילה בלתי נלאה, ואני נשארתי ללא אהבת חיי. היא הייתה האישה שתכננתי להזדקן איתה", הוסיפה. לצידה, גם פוליטיקאים מצפון אירלנד, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, גינו את האלימות שהובילה למותה.

התסיסה ביום חמישי התקיימה לקראת סוף חג הפסחא, בו מציינים הרפובליקנים האירים את יום השנה למרד חג הפסחא 1916, שנחשב לאחד האירועים החשובים ביותר במאבק על עצמאותה של אירלנד.

הפרעות באזור החלו כשהמשטרה נכנסה לעיר דרי על מנת לבצע חיפוש על "הרפובליקנים המתנגדים", שלפי החשד החזיקו בכלי נשק ובחומרי נפץ שיועדו למספר התקפות מתוכננות בסוף השבוע של הפסחא, כך מסרה המשטרה.

עם תחילת החיפושים, קהל גדול התאסף באזור, ולמעלה מ-50 פצצות תעברה הושלכו לעבר שוטרים ושני רכבים הוצתו.

חששות התעוררו בקרב רבים כי יציאתה העתידית של בריטניה מהאיחוד האירופי תביא לסלילת גבול חדש בין צפון אירלנד, ששייכת לבריטניה, לבין הרפובליקה של אירלנד, שחברה באיחוד האירופי.

בעבר, תשתית הגבול אופיינה בסכסוך בן 40 שנה שבו מתו מעל 3,500 בני אדם. ההתפרצויות שאירעו לאחרונה בצפון אירלנד, עוררו חשש שהאלימות במדינה תחודש ברקע השפעותיו של הברקזיט.