שריפות, זיקוקים והפגנות אלימות: מחאות נגד ההגבלות ברחבי אירופה

אלפי מפגינים יצאו לרחובות באוסטריה, קרואטיה ואיטליה. מתפרעים הציתו אופניים ברחובות האג, בעיר רוטרדם המשטרה פתחה באש לעבר מפגינים. ארגון הבריאות העולמי: "מודאגים מאוד"

זמן צפייה: 00:49

מחאה חדשה פרצה הלילה (שבת) ברחבי אירופה, נגד הסגר והגבלות חדשות שהוכרזו על ידי הממשלות, בצל העלייה בתחלואה והגל הרביעי של מגפת הקורונה באירופה.

אזרחים נצפו משליכים זיקוקים לעבר המשטרה, ומציתים אופניים בעיר האג שבהולנד - זאת לילה אחרי שההפגנות בעיר רוטרדם הפכו אלימות - והמשטרה פתחה באש לעבר מפגינים. בתוך כך, אלפי מפגינים יצאו לרחובות גם באוסטריה, קרואטיה ואיטליה - במחאה על ההגבלות החדשות שנכנסו. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מסר כי הוא "מודאג מאוד" מהעלייה במקרי הקורונה הגוברים ביבשת.

הפגנות באירופה נגד הסגר
הפגנות באירופה נגד הסגר | צילום: רויטרס

המנהל האזורי של אירופה מטעם ארגון הבריאות העולמי, ד"ר הנס קלוגה, אמר ל-BBC כי אם לא יוחרפו הצעדים ברחבי אירופה – כחצי מיליון מקרי מוות נוספים עשויים להתווסף עד לאביב הבא. "הקורונה הפכה שוב לגורם התמותה מספר אחת באזורנו", אמר ל-BBC, והוסיף כי "אנחנו יודעים מה צריך לעשות".

כזכור, ממשלות רבות ברחבי אירופה הציגו הגבלות חדשות עבור אזרחיהן, במטרה להתמודד עם הגידול בתחלואה ביבשת. מספר מדינות דיווחו לאחרונה על עלייה מהותית במספר מקרי ההדבקה היומיים.

הפגנות והתססה ברחבי אירופה

בהולנד פרצו הלילה שוב הפרעות סדר במספר ערים. מתפרעים הציתו אופניים ברחובות האג, בעוד שוטרים רכובים על סוסים ניסו לפזר את ההמונים. גורמים רשמיים הכריזו בעיר על צו חירום, ולפחות שבעה בני אדם נעצרו. מהמשטרה נמסר כי אדם השליך סלע מבעד לחלון של אמבולנס חולף – אשר הוביל איתו חולה מאומת. שוטרים בעיר צייצו בטוויטר כי חמישה שוטרים נפצעו, כשאחד מהם פונה באמבולנס עם פציעה בברך.

התסיסה האמורה מגיעה לאור לילה של מהומות ברוטרדם, אותו גינה ראש העיר כ"אורגיה של אלימות". המשטרה ירתה יריות אזהרה ואף יריות ישירות כלפי אזרחים, מכיוון ש"המצב היה מסכן חיים", כפי שטען דובר המשטרה בפני סוכנות הידיעות רויטרס. בתוך כך: לפחות שלושה מפגינים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בשל פציעות ירי - כך נמסר מצד המשטרה. הרשויות פתחו בחקירת נסיבות האירוע.