הממלכה נפרדה בפעם האחרונה: הנסיך פיליפ הובא למנוחות

בצל מגבלות הקורונה, רק 30 בני משפחה לקחו חלק בתהלוכה לקפלה בטירת וינדזור, שם נערכו טקסי האשכבה והקבורה. בין המשתתפים, המלכה אליזבת ושני בניו. מייגן מרקל ובוריס ג'ונסון נעדרו

זמן צפייה: 03:47

הנסיך פיליפ, בעלה של מלכת בריטניה אליזבת השנייה, הובא היום (שבת) למנוחות בהלוויה שנערכה באופן מצומצם בשל מגבלות הקורונה, בהשתתפות 30 בני משפחה בלבד, בהם כמובן אשתו, ובניו יורש הכתר הנסיך צ'ארלס, הנסיכים אנדרו, אדוארד והנסיכה אן. כמו כן, גם קרוביו הגרמנים של הנסיף פיליפ הגיעו לטקס.

הנסיך צ'ארלס הוביל את התהלוכה לקפלה ג'ורג' הקדוש בטירת וינדזור, שם נערכו טקסי האשכבה והקבורה. עוד לקחו חלק באירוע: הנסיך ויליאם, השני בסדר הירושה לכתר הבריטי, ואשתו הנסיכה קייט. גם אחיו הצעיר הנסיך הארי, שעזב את בית המלוכה, הגיע לבריטניה כדי להשתתף בלוויה, והוא צפוי לעזוב את בריטניה כעבור יממה. רעייתו, מייגן מרקל, לא הגיעה בשל הריונה המתקדם, והיא צפתה בלוויה מלוס אנג'לס.

המלכה אליזבת' בדרכה לטקס ההלוויה. תמונתה הציבורית הראשונה מאז מות בעלה
המלכה אליזבת' בדרכה לטקס ההלוויה. תמונתה הציבורית הראשונה מאז מות בעלה | צילום: רויטרס

ארונו של הנסיך פיליפ ועליו חרבו וכובע הצי הימי משירותו הצבאי כקצין בכיר בחיל הים הבריטי
ארונו של הנסיך פיליפ ועליו חרבו וכובע הצי הימי משירותו הצבאי כקצין בכיר בחיל הים הבריטי | צילום: רויטרס

כאות הזדהות עם האבל של בית המלוכה הבריטי, בבית הלבן הורידו את הדגל לחצי התורן, כמו כן גם בדנמרק ובנסיכויות נוספות. בנוסף, אנשי המלוכה הבריטית ילבשו בגדים שחורים למשך שבוע נוסף ויאריכו את תקופת האבל בשבעה ימים נוספים.

המלכה אליזבת' השנייה יושבת לבד בקפלה עקב הנחיות הקורונה
המלכה אליזבת' השנייה יושבת לבד בקפלה עקב הנחיות הקורונה | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

איראן פרסמה את תמונת החשוד בחבלה בנתנז: "נמלט מהמדינה"

חבריו של איציק סעידיאן מאשימים: "המערכת היא זו שהציתה אותו"

רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשכול; צה"ל תקף בתגובה יעדי חמאס

הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו
הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו | צילום: רויטרס

גם יתר נכדי הנסיך פיליפ השתתפו באירוע: הנסיכות ביאטריס ויוג'ני, בנותיו של הנסיך אנדרו, וליידי לואיס וג'יימס וינדזור, בניו של הנסיך אדוארד, וזארה טינדל ופיטר פיליפס, בניה של הנסיכה אן. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ויתר על השתתפותו עבור בן משפחת המלוכה.

חיילים בריטים מרכינים את ראשם בזמן ההלוויה של הנסיף פיליפ
חיילים בריטים מרכינים את ראשם בזמן ההלוויה של הנסיף פיליפ | צילום: רויטרס

כזכור, הנסיך פיליפ הלך לעולמו לפני כשבוע, בגיל 99. בחשבון הטוויטר הרשמי של משפחת המלוכה הודיעו על מותו של דוכס אדינבורו, וכתבו כי הוא מת בשלווה בטירת וינדזור. "המלכה הביעה צעד עמוק על מות בעלה האהוב, הוד מלכותו הנסיך פיליפ". בחודש אוגוסט 2017 פרש הנסיך מתפקידו הרשמי עקב גילו המופלג, והפסיק להופיע בציבור.

הנסיך פיליפ נולד ביוני 1921, ביוון, והיה לנסיך יון ודנמרק. הוא בן לשושלת מלוכה גרמנית ומיוחס גם למלוכה הבריטית. למעשה, פיליפ הוא בן דוד מדרגה רביעית של אשתו, המלכה אליזבת'. שנה לאחר לידתו נפל המשטר ביוון, ועל אביו - אחיו של המלך, נגזר עונש מוות. אולם, המלך ג'ורג' החמישי - לו כאמור הייתה קרבת דם למלך יוון, הורה להבריח אותם בספינה וכך ניצלו חיי משפחתו.

בני משפחת המלוכה הבריטית נפרדים מהנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו
בני משפחת המלוכה הבריטית נפרדים מהנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו | צילום: רויטרס

פיליפ נשלח בגיל 12 לגרמניה, אך עם עליית היטלר לשלטון חזר לאנגליה. הוא התגייס לצבא הבריטי עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. זאת, על אף שאחיו היו חברים במפלגה הנאצית. פיליפ ואליזבת' התארסו בחשאי ב-1946, לאחר שהמלך ג'ורג' השישי, אביה של אליזבת', סירב בתחילה לאפשר זאת. כדי שדבר זה יתאפשר, ויתר פיליפ על נאמנותו לממלכות דנמרק ויוון, והמיר את דתו מנצרות אורתודוקסית לאנגלוקנית.

ארונו של הנסיך פיליפ מונח על רכב הלנד רובר אותו עיצב
ארונו של הנסיך פיליפ מונח על רכב הלנד רובר אותו עיצב | צילום: רויטרס