בעקבות פרשת אפסטין: הנסיך אנדרו השעה עצמו מתפקידו

תסבוכת בממלכה: בנה של המלכה אליזבת ביקש לפרוש מכל מחויבויותיו הרשמיות, אחרי שהכחיש כי השתתף במסיבותיו של עבריין המין המורשע - אבל תיעוד שבו הוא מצולם עם נשים סתר את דבריו וגרר סערה

זמן צפייה: 00:56

סערה בממלכה המאוחדת: הנסיך אנדרו הודיע אתמול (רביעי) כי הוא משעה את עצמו מכל מחויבויותיו המלכותיות - זאת, אחרי שריאיון שהעניק לרשת BBC מוקדם יותר השבוע עורר סערה ציבורית רחבה וגרר ביקורת קשה על חברותו עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפסטין.

בהצהרה שנשא הנסיך הוא התנצל בפעם הראשונה באופן רשמי על הקשר שלו עם אפסטין, הביע סולידריות עם קורבנותיו של העבריין והוסיף כי הוא מבין שפעולותיו גרמו נזק לבית המלוכה ולעמותות והחברות השונות שהוא חבר בהן, שרבות מהן כבר ביקשו לנתק עימו את הקשר. המלכה אליזבת' השנייה הסכימה לקבל את פרישתו.

הנסיך אנדרו הוא בנה השלישי של המלכה והשמיני ברשימת יורשי העצר לכתר הבריטי. הוא מחזיק גם בתואר "דוכס יורק". בריאיון שעורר סערה ואף זכה לכינוי "תאונת דרכים" בתקשורת הבריטית, הכחיש הנסיך כי השתתף במסיבותיו של אפסטין, אבל תיעוד שפורסם יומיים בלבד לאחר מכן ובו נראה הנסיך רוקד לצד נשים ואף מחבק אותן - סתר את דבריו. הדבר גרר גינויים רבים שהובילו את הנסיך להחלטה לפרוש מפעילות ציבורית.

כתבות נוספות בנושא >> 

הנסיך אנדרו מסתבך: לאחר שהכחיש – נחשפו תמונותיו מבלה במסיבות

הנסיך אנדרו: "לא חשדתי בג'פרי אפסטין – הקשר עמו היה טעות"

שומריו של עבריין המין ג'פרי אפסטין הואשמו בזיוף רשומות

הנסיך אנדרו במסיבה
הנסיך אנדרו במסיבה | צילום: חדשות 13

"אני לא איש של מסיבות - לא יכול להיות שהייתי במסיבה" אמר הנסיך באותו ריאיון. "הצטלמתי פעמים אחדות בלבד - אם במקרה קיימת תמונה שמתעדת אותי, כבן משפחת המלוכה לא יכול להיות שאני מצולם כשאני מחבק", סיפר הדוכס. "הפגנת חיבה בציבור היא לא דבר שאני עושה".

אחת ההוכחות נגד הנסיך היא תמונה משנת 2001, בה הוא מצולם עם וירג'יניה רוברטס, שבעת הצילום הייתה בת 17 בלבד. לטענת רוברטס, היא קיימה עם הנסיך יחסי מין בשלושה מועדים שונים, על אף שהנסיך הכחיש זאת מכל וכל. כשהציגו לנסיך את תמונתם, אמר: "אני לא זוכר אותה, אני חושב שאני לא מכיר אותה. אני מזהה את עצמי בתמונה אך אני לא בטוח איפה היד שלי בדיוק מונחת".

הנסיך אנדרו וג'פרי אפסטין
הנסיך אנדרו וג'פרי אפסטין | צילום: החדשות 13

בתמונות נוספות תועד הנסיך כשהוא רוקד עם הדוגמנית הגרמנייה-אמריקנית, היידי קלום. בבריטניה מייחסים לחשיפה זו כאל פגם באמינותו של הנסיך. להגנתו טען הנסיך כי אחת הבנות אמרה שהוא רקד לצידה והזיע רבות, אך "הדבר לא ייתכן, כיוון שיש לי בעיה רפואית מוזרה: בעקבות ירי שבוצע לעברי במלחמת פוקלנד, היה לי עודף אדרנלין - דבר שגרם לי לאי יכולת להזיע".

מבחינה כרונולוגית, הדבר נשמע תמוה משום שבין מלחמת פוקלנד לתאריכי הצילום עברו למעלה מ-20 שנה. רופאים נוספים בממלכה הבריטית אמרו כי אינם מכירים תופעה רפואית שכזו, עובדה שערערה עוד יותר את אמינותו של הנסיך.