הנסיך אנדרו: "לא חשדתי בג'פרי אפסטין – הקשר עמו היה טעות"

בנה השלישי של המלכה אליזבת הוציא הודעה חריגה, שבה הפחית בחשיבות החברות שלו עם עבריין המין המיליארדר. "לא הייתי מודע להתנהגות מהסוג שהביא למעצרו – מגנה כל ניצול של בני אדם"

זמן צפייה: 00:55

פרשת ג'פרי אספטין: הנסיך אנדרו, בנה השלישי של מלגת בריטניה אליזבת, הוציא אמש (שבת) הודעה חריגה, שבה התייחס לקשר שלו עם עבריין המין המיליארדר ג'פרי אפסטין, שכזכור נמצא תלוי בתאו לפני כשבועים. אנדרו הבהיר כי לא ידע על מעשיו של אפסטין, והגדיר פעם נוספת את הקשר ביניהם "טעות".

"הייתי בכמה ממעונותיו, אך בזמן המוגבל ששהיתי בחברתו לא ראיתי ולא הייתי מודע להתנהגות מהסוג שהביא למעצרו ולהרשעתו", כתב הנסיך. "אני מגנה ניצול של כל אדם שהוא ואגנה כל התנהגות כזו". "התאבדותו הותירה שאלות פתוחות רבות. אני לא מסוגל להבין או להסביר את התנהגותו של אפסטין", הוסיף אנדרו.

לעוד כתבות בנושא:

דיווח: ג'פרי אפסטין חתם על צוואה – יומיים לפני ששם קץ לחייו

למרות מעגל הקונספירציות: המנתח קבע – אפסטין התאבד בתלייה

גם לאחר תוצאות נתיחת הגופה: המסתורין סביב מות אפסטין נמשך

הנסיך אנדרו וג'פרי אפסטין
הנסיך אנדרו וג'פרי אפסטין | צילום: החדשות 13

הודעה זו מגיעה ברקע דיווחים על מערכות היחסים של הנסיך אנדרו לאורך השנים, על פי הפרסומים עם מאות נשים, ממשיך לעורר הדים בממלכה. יש לציין כי גם לפי הדיווחים, אנדרו לא שכב עם קטינות.

השבוע כזכור, פורסם בסוכנות הידיעות "AP" כי אפסטין חתם על צוואה יומיים לפני ששם קץ לחייו. מהמסמכים שנחשפו בבית המשפט לא ניתן לדעת מי הם המוטבים להם הוריש אפסטין את נכסיו, אך נחשף כי שווי עזבונו עומד על יותר מ-577 מיליון דולרים. אפסטין כאמור, נמצא תלוי בתאו בבית הכלא בניו יורק לפני כשבועיים, שם המתין למשפט בגין סחר בבני אדם למטרות מין.

בשבת שעברה, קבע המנתח שבחן את גופתו של אפסטין כי הוא התאבד בתלייה. זאת, ברקע תיאוריות קשר רבות שהועלו באשר לנסיבות מותו. עם דליפת תוצאות נתיחת גופתו ביום חמישי, המעידות כי סבל מעצמות שבורות רבות בצווארו, נשמעה הטענה כי ייתכן ומת כתוצאה מחניקה.
ג'פרי אפסטין
ג'פרי אפסטין | צילום: גטי אימג'ס

אחת מהעצמות שנמצאו שבורות בנתיחה הייתה עצם הלשון שלו, ששבירה שלה אמנם עשויה להתרחש אצל אנשים התולים את עצמם, במיוחד אם הם מבוגרים – כך לדברי מומחים לראיות פורנזיות. עם זאת, שבירה של עצם הלשון נפוצה יותר בקרב קורבנות של רצח בחניקה.

כמו כן, דיווח ה"ניו יורק פוסט" שעבריין המין אמר לעורכי דינו כי שותפו לתא, שוטר לשעבר המואשם ברציחתם של ארבעה סוחרי סמים ועלול להישלח לגזר דין מוות, הוא זה שגרם לפציעות שנמצאו על צווארו לפני כחודש. גורם המעורה בנושא אמר לעיתון כי "אפסטין טען שהשוטר תקף אותו, וזו הסיבה שהפסיקו את מעקב ההתאבדות".