תחת לחץ תקשורתי ובצל הביקורת: ג'ונסון וקורבין נערכים לבחירות

ע"פ הסקרים, המפלגה השמרנית צפויה לנצח בבחירות שייערכו ביום חמישי - ולהרכיב את הממשלה הבאה. בינתיים שני המועמדים מנסים בישורת האחרונה להגדיל את כוחם בכל מחיר - גם באמצעים יצירתיים

זמן צפייה: 02:12

יומיים לפני הבחירות הגורליות בבריטניה, שני המועמדים לראשות הממשלה, בוריס ג'ונסון וג'רמי קורבין, מנסים להגדיל את כוחם בכל מחיר. אחרי העימותים הסוערים באולפנים והסקרים שמנסים לנבא את התוצאות, החל שלב הסרטונים המשעשעים.

ג'ונסון, ראש הממשלה הצבעוני ומנהיג המפלגה השמרנית, בחר להציג את סוגיית הברקזיט, שאותו הוא מקדם בכל הכוח, באמצעות הסצנה המפורסמת מהסרט "אהבה זה כל הסיפור". השחקן יו גרנט, שמשחק בעצמו בסרט את ראש ממשלת בריטניה, ונחשב לתומך גדול של הלייבור - פחות אהב את הרעיון.

כתבות נוספות בחדשות 13: 

קורבין סירב להתנצל על אי הטיפול בתלונות על אנטישמיות

אחרי הביקורת: ג'רמי קורבין התנצל על האנטישמיות במפלגתו

"אפס סובלנות לאנטישמיות": הנשיא נפגש עם הרב הראשי של בריטניה

בוריס ג'ונסון בסרטון הבחירות
בוריס ג'ונסון בסרטון הבחירות | צילום: חדשות 13

יריבו של ג'ונסון, מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, בחר להעלות סרטון מעט יותר סולידי, וניסה בדרך משעשעת לנפץ את התדמית הקרירה והקשוחה שדבקה בו, תוך שהוא מקריא ציוצים שנכתבו עליו בטוויטר.

ביממה האחרונה ג'ונסון מככב בסרטון שבו נראה אחד הכתבים הבריטיים מנסה להציג לו, ללא הצלחה, תמונה של ילד חולה השוכב על רצפת בית החולים. הסרטון לא מועיל לו במיוחד, בייחוד כשברקע הביקורת הקשה שנמתחת על הטיפול במערכת הבריאות, אחת מסוגיות הליבה של מערכת הבחירות.

על פי כל הסקרים, המפלגה השמרנית של ג'ונסון צפויה לנצח את הבחירות האלה ולהרכיב גם את הממשלה הבאה, בין היתר בשל הביקורת שנמתחה על קורבין והלייבור בטיפול בתופעות האנטישמיות במפלגה. אבל למרות הסקרים, קורבין לא מאבד תקווה ומקווה שהביקורת של הציבור הבריטי על ג'ונסון בגין הכישלון בסוגיית הברקזיט ובסוגיות נוספות ישנה את התמונה ויביא את המהפך, שאליו הוא מייחל.