שר פולני: "המשבר בגבול עם בלארוס עלול להמשך חודשים"

דבריו של השר נאמרו לאחר שכוחות פולנים בגבול השתמשו לראשונה במכת"זית ובגז מדמיע נגד המהגרים שניסו לחדור למדינה, על רקע ההסלמה המתמשכת במזרח אירופה. "המהגרים תוקפים את הגבול הפולני"

חייל פולני נוסע על כלי משוריין בגבול עם בלארוס
חייל פולני נוסע על כלי משוריין בגבול עם בלארוס | צילום: רויטרס

שר בממשלת פולין התייחס היום (רביעי) למשבר המהגרים בגבול עם בלארוס ואמר כי "המצב עלול להימשך חודשים", זאת לאחר שאתמול חלה הסלמה נוספת במתיחות, כאשר הכוחות הפולנים ירו לראשונה גז מדמיע והשתמשו במכת"זית נגד המהגרים שניסו לפרוץ את הגבולות. "הצהגרים תוקפים את הגבול הפולני", הוסיף השר.

נכון לעכשיו, אלפי בני אדם, רובם המוחלט ממזרח התיכון, מרוכזים כעת בגבול בין פולין ובלארוס - משבר אותו יצרה במכוון בלארוס בהנהגתו של אלכסנדר לוקשנקו, כך לדברי המערב. כמו כן, מטרת המשבר היא לפלג את האיחוד האירופי ולערער את היציבות, כך לטענת גורמים במערב. מינסק מכחישה את האשמות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוחח עם משפחת העצורים בטורקיה: "פועלים לפתור בהקדם"

נהג אוטובוס בצפת נדקר באמצעות בקבוק בירה: "לעצור את הטרור"

תיק זדורוב: רופא שלא העיד בעבר חיזק את עמדת התביעה

Migrants Gather On The Belarusian Polish Border
פליטים בגבול בלארוס-פולין

כזכור, האיחוד האירופי אישר אתמול להרחיב את חבילת הסנקציות נגד בלארוס, זאת בתגובה להסלמה במשבר המהגרים. זו'זף בורל, דיפלומט בכיר מהאיחוד, האשים אמש את מינסק בכך שהיא "מנצלת את המהגרים לצורך יצירת מלחמה היברידית והעלאת המתח האזורי".

עוד האשים ברול כי "בלארוס דוחפת את המהגרים אל גבולותיה כדי לערער את הביטחון" - טענה שמינסק דוחה. במקביל, חיילים פולנים ממשיכים להדוף מאות מהגרים לא חוקיים ולמנוע את כניסתם ליבשת אירופה.