משבר מהגרים חדש? פולין תכריז מצב חירום בגבול עם בלארוס

הממשלה ביקשה מהנשיא דודה למנוע ממהגרים נוספים להיכנס למדינה, ובאיחוד האירופי מאשימים את לוקשנקו בשליחתם בכוונה למדינות האיחוד • גדר בגובה 2.5 מטר נבנית לאורך הגבול

גבול פולין בלארוס
גבול פולין | צילום: רויטרס

ממשלת פולין ביקשה אתמול (שלישי) מנשיא המדינה אנדז'יי דודה להכריז על מצב חירום בגבול עם בלארוס השכנה, על מנת למנוע הגעת פליטים ומהגרים נוספים לתוך פולין. האיחוד האירופי האשים את בלארוס בשליחה מכוונת של מהגרים מעבר לגבול.

התוכנית להכרזת מצב חירום באזור הגבול הגיעה אחרי שיותר מ-3,000 מהגרים ניסו להיכנס לפולין מבלארוס במהלך חודש אוגוסט. הממשלה הפולנית והאיחוד האירופי מאמינים כי המעבר הלא-מורשה ונסיונות חציית הגבול מכוונים על ידי משטרו של אלכסנדר לוקשנקו במינסק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם 90 אלף תלמידים ו-4,000 מורים בבידוד: שנת הלימודים נפתחה

מים, סחורות והגדלת מרחב הדיג: הקלות נוספות לרצועת עזה

שאשא ביטון: "לא נהסס לשנות את התוכנית בהתאם למציאות בשטח"

השלטונות בבלארוס הואשמו בכך שהטיסו מהגרים לתוך המדינה במטרה לשלוח אותם למדינות האיחוד השכנות. המהגרים, רובם מהמזרח התיכון ומאפגניסטן, נכנסו מבלארוס גם ללטביה וליטא, שתי מדינות נוספות שחברות באיחוד האירופי וגובלות בבלארוס.

פולין החלה בבניין גדר בגובה 2.5 מטר לאורכו של הגבול. לאחר שיאושר, מצב החירום יאפשר לפולנים לאסור על הפגנות ברצועה הצרה לאורך הגבול, וכן לחייב אנשים להחזיק ברשותם מסמכים מזהים. מצב החירום יימשך לפחות 30 יום וייתכן שיחודש לאחר מכן.