התקיפה בתחנת המשטרה בפריז: הדוקר מקושר לתנועה אסלאמית

משטרת צרפת הודיעה כי התוקף, שוטר ותיק שדווח כי התאסלם לאחרונה, שלח לאשתו הודעות בעלות "אופי דתי" טרם אירוע הדקירה שהביא למותם של ארבעה בני אדם. עוד נמסר כי הדוקר קשור לתנועה סלפית

ניידת משטרה בצרפת
ניידת משטרה בצרפת | צילום: רויטרס

משטרת צרפת דיווחה היום (שבת) כי השוטר, שדקר למוות ארבעה אנשים ופצע חמישה נוספים במטה המשטרה בפריז ביום חמישי האחרון, היה מקושר לתנועה הסלפית וכן שלח לאשתו הודעות "בעלות אופי דתי".

כזכור, התוקף, שהיה פקיד מודיעין בעל ותק של 20 שנים היה ככל הנראה מעורב בוויכוח שהתלהט. הוא נורה במקום, ונהרג. על פי דיווח בתחנת הטלוויזיה bfm, השוטר המיר את דתו לאסאלם לאחרונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תקיפה בתחנה: שוטר דקר למוות 4 אנשים בצרפת; 5 נוספים נפצעו

"נלחמים על הזכות לחיים": נמשך המאבק נגד האלימות במגזר הערבי

"דם ילדינו אינו זול": מאות מוחים נגד האלימות במגזר הערבי

משטרת צרפת דיווחה כי אחת ההרוגות בזירה הייתה שוטרת, וכן כי הדוקר השתמש בסכין מחומר שלא ניתן היה לאתרו בבידוק האבטחה בכניסה למקום.

בחודש שעבר נהרגו בארצות הברית ארבעה בני אדם ו-21 נוספים נפצעו כתוצאה מירי בערים אודסה ומידלנד שבטקסס. תחילה, המשטרה המקומית ניהלה מצוד אחר היורה, שככל הנראה גנב רכב של חברת הדואר והחל לירות לעבר אנשים באופן אקראי - ואף קראה לתושבים להישאר בבתיהם. בהמשך, גם היורה נהרג והוסרה הכוננות. בין ההרוגים שלושה שוטרים.

זירת הירי באודסה
זירת הירי באודסה | צילום: רויטרס

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי עודכן לגבי פרטי האירוע על ידי התובע הכללי ויליאם בר, והודיע שה-FBI מעורב בחקירה. מייק פנס, סגנו של טראמפ, אמר כי "שוחחתי עם הנשיא והוא עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בחקירה. ליבנו עם הקורבנות והמשפחות שאיבדו את יקיריהן".

אירוע הירי מגיע כחודש לאחר הטבח באל פאסו, טקסס, שבו נרצחו 22 בני אדם ונפצעו 24, והטבח בדייטון, אוהיו, שבו נרצחו תשעה בני אדם ונפצעו 16.

לאחר הטבח בדייטון הגיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבקר את פצועי הטבח בדייטון, אוהיו, וביקר בזירת הירי. הנשיא האמריקני לא התקבל באהדה – ומפגינים קידמו את פניו בכל מקום בקריאות מחאה. בהמשך, ביקר בזירה באל פאסו, וגם שם הפגינו נגדו אזרחים, אך הנשיא האמריקני הגדיר את הביקור שם כמוצלח וכתב לתושבי המקום: "אנחנו אוהבים אתכם ונמצאים אתכם לאורך כל הדרך".