מנכ"ל מודרנה: "מעריך כי מגפת הקורונה תסתיים בעוד כשנה"

בריאיון שהעניק סטפן בנסל, טען כי הייצור המוגבר של מנות החיסון מבטיח עמידה בדרישה העולמית אליו. הוא אמר כי בקרוב החיסון יהיה זמין גם לתינוקות. "לא מחוסנים יפתחו הגנה טבעית מהנגיף"

זמן צפייה: 01:57

סטפן בנסל, מנכ"ל חברת מודרנה שפיתחה את אחד החיסונים המובילים נגד הקורונה, העריך כי מגפת הקורונה תסתיים תוך כשנה. בדברים שאמר בריאיון לעיתון שוויצרי הוסיף בנסל: "אם מסתכלים על היכולת התעשייתית ויכולת הייצור בחצי השנה האחרונה, יהיו מספיק מנות חיסון עד אמצע השנה הבאה כך שכל האנשים בעולם יוכלו להתחסן. גם זריקות דחף יהיו זמינות בהיקף הנדרש".

בנסל התייחס גם לשאלת הלא-מחוסנים והזהיר: "מי שלא מתחסן יכול אמנם להגיע למצב שהוא יהיה מחוסן טבעית משום שזן הדלתא מאוד מדבק. כך זה יהפוך דומה לשפעת. מי שמתחסן יעבור חורף טוב ומי שלא, לוקח סיכון להחמרה במצבו ואף לאשפוז בבית חולים".

סטפן בנסל מנכ''ל חברת תרופות מודרנה
מנכ''ל מודרנה סטפן בנסל | צילום: מתוך חשבון הטוויטר של סטפן בנסל

בנסל קרא גם לממשלות ברחבי העולם לאשר את מתן ה"בוסטר" למי שחוסן לאחרונה רק במהלך הסתיו שעבר. הוא הבהיר שבמקרה של ווריאנטים אחרים וצורך לייצר סוג של חיסון חדש, המחיר יישאר זהה.

מנכ"ל מודרנה התייחס גם למנת הדחף העדכנית אשר מפתחת החברה והסביר: "אנחנו בודקים כעת בניסויים קליניים זנים דומים לדלתא וזה ישמש עבורנו כבסיס לזריקת הדחף המעודכנת שלנו לשנת 2022. אנו עורכים ניסויים גם על זן הדלתא פלוס, שצפוי לדעת מדענים להיות הזן הבולט הבא". הוא הוסיף כי "מודרנה יכולה להשתמש בקווי הייצור הנוכחיים עבור ייצור חיסונים מותאמים לזנים חדשים של הנגיף".