בשל פרשת הסמים: רוסיה תושעה מהמונדיאל והאולימפיאדה הקרובים

הסוכנות נגד סמים בספורט הודיעה כי בשל שיבוש תוצאות בדיקות בידי מוסקבה, תושעה המדינה לארבע שנים מכל אירועי הספורט הגדולים. עם זאת, ספורטאים מהמדינה יוכלו להתחרות תחת דגל ניטרלי

זמן צפייה: 02:30

רעידת אדמה בספורט העולמי: הסוכנות נגד סמים בספורט הודיעה היום (שני) כי רוסיה תושעה מכל תחרויות הספורט העולמיות לארבע שנים, בשל שימוש בסמים ממריצים ושיבוש תוצאות בדיקות לגילויים. כתוצאה מכך, יאסר על רוסיה להשתתף באולימפיאדת 2020 בטוקיו, באולימפיאדת החורף 2022 בבייג'ינג ובמונדיאל 2022 בקטאר.

ספורטאים רוסים שיוכלו להוכיח כי לא היו מעורבים בפרשה, יוכלו להשתתף בתחרויות תחת דגל ניטרלי. גורמי ממשל רשמיים לא יורשו להגיע לתחרויות כאורחים.

ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב, אמר: "ההחלטות הללו חוזרות על עצמן, ולעיתים תכופות מטרידות אתלטים שכבר נענשו. הסוגייה בהחלט מחזירה אותנו למגמה של פניקה אנטי-רוסית, שהופכת למחלה כרונית. אני סבור כי הארגונים הרוסיים האחראים על כך צריכים לחשוב על דרך להיאבק בהחלטות מסוג זה".

שר הספורט הרוסי התייחס להחלטה, והצהיר כי "עשינו הכול כדי לפתור את שערוריית הסמים". ראש הוועדה האולימפית ברוסיה מסר כי הם "מאוכזבים מההחלטה - הסנקציות על רוסיה הן לא ראויות ומוגזמות".

עוד בחדשות 13:

כתב אישום בגין התעללות בבת 92 הוגש נגד מטפלת סיעודית

סין: נאסר שימוש בתוכנות זרות במוסדות ציבוריים ובמשרדי ממשלה

בת 34: ראש ממשלת פינלנד הנכנסת – הצעירה ביותר בעולם

אולימפיאדת לונדון 2012
אולימפיאדת לונדון 2012 | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש ינואר הודיעה הסוכנות כי נמצאו נתונים סותרים במאגר המידע הרוסי המאגד את תוצאות בדיקותיהם של הספורטאים. ראש הסוכנות הרוסית נגד סמים בספורט הודה מאז כי "מישהו" עיוות או מחק אלפי מסמכי תוצאות.

ההחלטה להשעות את רוסיה מתחרויות הספורט הגיעה לאחר שבשנה שעברה הוסרו סנקציות בנות שלוש שנים על המדינה, בעקבות שערוריית סמים נוספת, שבמסגרתה נחשף כי הרשויות סייעו להסתיר שימוש בסמים – כולל באולימפיאדת החורף ב-2014 שהתקיימה בסוצ'י.

אי ההשתתפות של רוסיה במונדיאל 2022, מגיעה לאחר שבגביע העולם הקודם היא אירחה את הטורניר, ואף הציגה יכולת טובה שהביאה את הנבחרת המקומית עד לשלב רבע גמר, כולל ניצחון בפנדלים על נבחרת ספרד החזקה. נבחרת הכדורגל הרוסית המשיכה להציג יכולת טובה גם במוקדמות יורו 2020 והיא הייתה בין הראשונות שהעפילה לטורניר שייערך בקיץ הקרוב.

להחלטה להשעות את רוסיה עשויה להיות השפעה על הספורטאים הישראלים, בעלי הסיכוי לזכות במדליה בטוקיו 2020. הספורטאים הרוסים נחשבים לפייבוריטים בענפי ספורט רבים, והיעדרותם עשויה לתרום בין היתר, למתעמלת הישראלית, לינוי אשרם, ששתיים מיריבותיה, דינה וארינה אברינה, מייצגות את רוסיה.