דיווח: עלה לשבעה מספר ההרוגים בפיצוץ במתקן טילים ברוסיה

בכלי התקשורת הרוסים דיווחו כי נקבע מותם של חמישה עובדי מפעל גרעיני בפיצוץ שאירע ביום חמישי בשטח צבאי בעיר ארכנגלסק שבצפון המדינה. משרד ההגנה הרוסי הכחיש טענות לקרינה

פיצוץ, אוקראינה
פיצוץ בבסיס צבאי באוקראינה (ארכיון) | צילום: רויטרס

נקבע מותם של חמישה עובדי מפעל גרעיני שנפצעו במהלך ניסוי במתקן טילים בשטח צבאי באזור ארכנגלסק שבמערב המדינה - כך דווח הלילה (שבת) בכלי התקשורת ברוסיה. הפיצוץ אירע ביום חמישי, אז נהרגו שני עובדים.

לאחר התקרית מוקדם יותר השבוע, בה כאמור נהרגו שני בני אדם, דיווח משרד ההגנה הרוסי כי הפיצוץ נגרם בשל מנוע רקטי שהתפוצץ במהלך ניסוי, ונסיבות האירוע עדיין נבדקות. משרד ההגנה הודיע כי לא שוחררו חומרים רדיואקטיביים כתוצאה מהפיצוץ, אך רשויות מקומיות באזור דיווחו על עלייה ברמות הקרינה למשך זמן קצר.

עוד בחדשות 13:

רוסיה: 2 הרוגים בפיצוץ במתקן טילים; נרשמה עלייה זמנית בקרינה

האולטימטום פג: ארה"ב תצא היום מהאמנה הגרעינית עם רוסיה

ניסוי טיל
ניסוי טיל (ארכיון) | צילום: טוויטר

תושבי האזור הונחו ליטול טיפות יודין ולסגור את חלונות הבתים, מחשש לפגיעה מהקרינה החריגה. כמו כן, התנועה בים הלבן נאסרה למשך חודש. על פי דיווחים שונים, תושבי האזור הונחו לא לצאת מהבתים. מושל ארכנגלסק מסר כי האזור לא יפונה מתושבים.

ביום שני דווח כי אדם נהרג ולפחות שמונה נוספים נפצעו בסדרת פיצוצים שאירעה במחסן נשק בעיר קרסנויארסק שבסיביר. בעקבות הפיצוצים, כ-11 אלף מתושבי האזור פונו מבתיהם.