מפקד צבא בריטניה: "עלינו להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה"

הגנרל סר ניק קרטר אמר כי הוא לא מאמין שנשיא רוסיה פוטין באמת מעוניין ב"מלחמה חמה" עם המערב, אבל לדבריו בנאט"ו צריכים להיערך לאפשרות כזו. "המצב בגבול בלארוס הוא הסחת דעת קלאסית"

ניק קרטר, מפקד צבא בריטניה
ניק קרטר, מפקד צבא בריטניה | צילום: רויטרס

מפקד הכוחות המזוינים של בריטניה, הגנרל סר ניק קרטר, אשר צפוי לסיים את תפקידו בסוף החודש, אמר היום (ראשון) שהצבא יצטרך להיות מוכן למלחמה עם רוסיה, אך הוא לא מאמין שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין באמת מעוניין ב"מלחמה חמה" עם המערב".

קרטר אמר את הדברים בעקבות המתיחות האחרונה במזרח אירופה, והוא ציין כי רוסיה מהווה כעת איום גדול יותר במזרח היבשת מאשר כשהתחיל את תפקידו לפני שמונה שנים. עוד הוא הוסיף כי הוא קיווה שלא תהיה מלחמה עם רוסיה, אבל לדבריו נאט"ו צריכה להיות מוכנה לכך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא הגיוני לחכות יותר": אוסטריה הטילה סגר על לא-מחוסנים

בשורה לתושבי הדרום: חצי מיליארד שקל יושקעו בתוכנית חדשה

מה היה קורה לבריטני ספירס – גרסת ישראל?

"רוסיה כנראה רואה בהקשר האסטרטגי העולמי כמאבק מתמשך שבו הם יישמו את כל הכלים של הכוח הלאומי כדי להשיג את מטרותיהם", הוסיף קרטר, "אבל סביר להניח שהמצב בגבול בלארוס הוא הסחת דעת קלאסית, כפי שממשלת רוסיה עושה במשך שנים על גבי שנים".

בתוך כך, כוחות בגבול הפולני דיווחו כי כ-50 אנשים פרצו את הגדר בגבול עם בלארוס ליד העיירה סטארז'ינה. כלל מסיגי הגבול נתספו על ידי הכוחות הפולנים וגורשו חזרה לאזור הגבול. ראש משמר הגבולות הפולני מסר כי סך הכל נרשמו 223 ניסיונות חדירה בלתי חוקיים מצד המהגרים הלא חוקיים. בתוך כך, מספר פליטים דיווחו כי הבלארוסים בעצם הובילו אותם לאזור הגבול וסיפקו להם פלייר.

הנשיא פוטין
הנשיא פוטין | צילום: רויטרס

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס אתמול למשבר הגבול במזרח אירופה, היכן שכידוע אלפי אנשים מצויים בתנאים נואשים, וטען כי "לרוסיה אין שום קשר לדבר הזה". לצד זאת, רוסיה, שהיא בת בריתה הכלכלית והפוליטית של בלארוס, ממשיכה להגן עליה מפני גורמים במערב ואף ממשיכה להכחיש את מעורבותה.