יפה יששכר: "נוכלים ביקשו מאיתנו כסף – בתמורה לשחרור נעמה"

מאז מעצרה משפחתה של הצעירה הכלואה ברוסיה מקבלת פניות מאנשים הטוענים כי יכולים לסייע בהחזרתה לארץ. באחד המקרים גבר הציג את עצמו כבן למשפחה פילנתרופית מוכרת – וביקש 800 אלף ש"ח

זמן צפייה: 06:30

ישראלית בכלא הרוסי: יפה יששכר, אמה של נעמה, הצעירה הישראלית שנכלאה ברוסיה בעקבות הרשעתה בעבירות סמים, סיפרה אתמול (ראשון) כי המשפחה מקבלת פניות רבות מצד נוכלים המבטיחים לסייע בשחרור הבת. "זה נמשך שבעה חודשים, זה לא חדש", אמרה בריאיון לשש – אמנון לוי. "אבל אני לא רוצה להרחיב ולסכן את נעמה שעוד יושבת שם".

באחד המקרים, אדם פנה אל יפה והציג עצמו כבן למשפחת ספרא, משפחה יהודית הידועה בפעילותה הפילנתרופית, והציע להפעיל את קשריו כדי לשחרר את נעמה, וביקש בתמורה שיועבר לחשבון הבנק שלו סכום של 800 אלף שקלים.

מחר תמריא יפה יששכר לרוסיה, במטרה לנסות ולפגוש את בתה. "אני מתכננת לנסוע ישר לשופט ולהתחנן בפניו שייתן לי אישור לראות אותה", אמרה.. אני לא יודעת למה הוא סירב לעורכת הדין, יכול להיות שהיא תשיג את זה עד שאגיע, אבל אם לא – אני אבקש לקבל את הזכות שלי לראות אותה. לא ראיתי אותה מאז הראשון בחודש".

עוד בחדשות 13:

"נעמה יששכר נמצאת בסיוט": כך נראים החיים בכלא הרוסי

לאחר שעתירתו נדחתה: ההאקר הרוסי מוסגר לארה"ב

משפחת יששכר ביטלה העתירה נגד ההסגרה: "נעמה לא תהיה כלי משחק"

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר הוסגר לארצות הברית ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, ששמו נקשר בפרשה לאחר שרוסיה ביקשה לשחררו תמורת שחרורה של יששכר. זאת לאחר שבית המשפט דחה את עתירתו נגד ההסגרה.

שגרירות רוסיה בישראל הביעה צער על ההחלטה, וכתבה בחשבון הטוויטר של השגרירות כי "אנחנו מצטערים על ההחלטה לדחות את ערעורו של בורקוב. ההחלטה הזו מהווה הפרה של זכויותיו וגם של ההתחייבות הבין-לאומית של ישראל. הצעד הזה לא תורם להתפתחות היחסים בין ישראל ורוסיה".

אלכסיי בורקוב בבית המשפט, הבוקר
''אין אפשרות למנוע את הסגרתו''. אלכסיי בורקוב | צילום: חדשות 13

שבוע קודם לכן, ביטלה יפה יששכר את העתירה שהגישה נגד הסגרתו של בורוקוב לארצות הברית. "לאחר לבטים קשים מנשוא, החלטתי לחזור בי מההחלטה לערער על הכרעת שר המשפטים והחלטת בית המשפט העליון", כתבה יפה.

"נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", הוסיפה אמה של הצעירה. "אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי, ונותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המיידי של נעמה"