"איני יתומה יותר": קשישה התאחדה לראשונה עם אמה בת ה-104

לאחר שחשפה את סיפורה בריאיון לתחנת רדיו מקומית, איילין מאקן, בת ה-81 מאירלנד, איתרה את אמה בסקוטלנד - לאחר חיפוש של יותר משישה עשורים. "החלטתי ששום דבר לא יעצור אותי מלראות אותה"

איילין מאקן בת ה-81 עם אמה אליזבת בת ה-103
איילין מאקן בת ה-81 עם אמה אליזבת בת ה-103 | צילום: רויטרס

איילין מאקן, בת 81 מאירלנד, התאחדה לראשונה עם אמה בת ה-103, אותה מצאה בסקוטלנד - לאחר חיפוש של יותר משישה עשורים. מאקן העבירה את ילדותה בבית יתומים בדבלין, בירת אירלנד, ומעולם לא פגשה את הוריה. לאחר האיחוד, אמרה מאקן הנרגשת כי "מעולם לא הייתי מאושרת יותר, כעת איני יתומה יותר. אני בעננים - ואני לא חושבת שאי פעם ארד מהענן שעליו אני נמצאת".

פריצת הדרך הגדולה הגיעה כאשר התראיינה לתחנת הרדיו המקומית "RTE 1", שם חשפה את סיפורה. לאחר הריאיון, פנה אל מאקן גנאלוג, שסיפר כי התרגש מדבריה. הוא הציע לעזור בחיפושים - ואף הצליח לאתר את אמה של מאקן בסקוטלנד.

מאקן נסעה לסקוטלנד עם משפחתה כדי לפגוש את אמה אליזבת, שתחגוג בימים הקרובים את יום הולדתה ה-104, שם היא גם פגשה את שני אחיה החורגים בפעם הראשונה. "ברגע ששמעתי היכן היא, החלטתי ששום דבר לא יעצור אותי מלראות אותה", סיפרה. "כשנכנסתי ראיתי שהיא אישה כל כך יפה, המשפחה הייתה מדהימה, הם קיבלו אותי בברכה והייתה לי שיחה מצוינת עם אמי. היא התרגשה ולא עזבה את ידי לרגע", הוסיפה.