גאורגיה: הנשיא לשעבר סאקשווילי נעצר עם חזרתו מגלות באוקראינה

ראש ממשלת גיאורגיה הודיע כי הנשיא לשעבר ופוליטיקאי האופוזיציה נעצר, כשבמקביל במדינה מתקיימות בחירות מקמיות. סאקשווילי חזר לטענתו כדי "להציל את המדינה" ואף קרא לגל הפגנות

נשיא גאורגיה לשעבר מיכאל סאקשווילי בקייב
נשיא גאורגיה לשעבר מיכאל סאקשווילי בקייב | צילום: רויטרס

נשיא גיאורגיה לשעבר ופוליטיקאי האופוזיציה מיכאל סאקשווילי נעצר על ידי כוחות הביטחון עם חזרתו למולדתו לאחר גלות באוקראינה ונלקח למעצר - כך הודיע היום (שישי) ראש ממשלת גיאורגיה, איראקלי ר'אריבשווילי. סאקשווילי, שהצהיר מוקדם יותר השבוע על כוונותיו לחזור לארצו לקראת קיומן של בחירות מקומיות, טען כי שב במטרה "להציל את ארצו" ואף קרא גל הפגנות שאחרי הבחירות.

מיקומו של הנשיא לשעבר נותר בערפל למשך שעות, לאחר שהעלה סרטון ברשתות החברתיות לפיו הוא נמצא בבוקר של ה-1 באוקטובר בעיר באתומי שלחופי הים השחור. כאמור, סאקשווילי לא היה בגיאורגיה מאז שנת 2015, אז נאלץ לוותר על אזרחותו הגיאורגית כדי לקבל את אזרחותו האוקראינית, דבר שאפשר לו לכהן כמושל מחוז אודסה.

סאקשווילי כפי שהופיע בסרטון LIVE שהעלה לפייסבוק
סאקשווילי כפי שהופיע בסרטון LIVE שהעלה לפייסבוק | צילום: פייסבוק

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תקציב על הפרק: הכנסת חוזרת לפעילות בשבוע הבא

באר שבע 2021: נשים שמפחדות לצאת לרחוב וכעס על המשטרה ורה"ע

תוך שעתיים: שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות בצפון ובמרכז

הפגנה בקייב בעדו של סאקשווילי
הפגנה בקייב בעדו של סאקשווילי | צילום: רויטרס

לצד זאת, רשויות במדינת הקווקזית טענו כי אין תיעוד רשמי לכך שסאקשווילי אכן חצה את הגבול למדינה, כשבמקביל מפלגת השלטון "החלום הגיאורגי" האשימה אותו כי הנשיא לשעבר זייף את חזרתו ברקע המשבר הפוליטי החריף והממושך במדינה. בד בבד, הרשויות באוקראינה טוענות כי אין תיעוד כי סאקשווילי אכן עזב את שטח המדינה באמצעות אחד מנמלי התעופה.

"גורל גיאורגיה בתהליכי הכרעה", אמר סאקשווילי בסרטון שהעלה לפייסבוק, והמשיך "השרידות של גיאורגיה נמצאת על הכף, ולכן קניתי כרטיס לליל ה-2 באוקטובר כדי שאוכל להיות אתכם ולהגן עליכם וכדי שאוכל לקחת חלק בהצלת המדינה".