משבר המהגרים בגבול פולין: האיחוד האירופי הרחיב את הסנקציות נגד בלארוס 

ברקע ההסלמה במזרח אירופה, החליט האיחוד להחמיר את הטון נגד לוקשנקו בגין "ניצול המהגרים ויצירת מלחמה היברידית" - טענות שמינסק דוחה. במקביל, הפולנים ממשיכים למנוע את כניסתם ליבשת

חיילים פולנים בגבול
חיילים פולנים בגבול | צילום: רויטרס

האיחוד האירופי אישר היום (שלישי) להרחיב את חבילת הסנקציות נגד בלארוס, זאת בתגובה להסלמה במשבר המהגרים בגבול בין פולין-בלארוס. זו'זף בורל, דיפלומט בכיר מהאיחוד, האשים את מינסק בכך שהיא "מנצלת את המהגרים לצורך יצירת מלחמה היברידית והעלאת המתח האזורי".

עוד האשים ברול כי "בלארוס דוחפת את המהגרים אל גבולותיה כדי לערער את הביטחון" - טענה שמינסק דוחה. במקביל, חיילים פולנים ממשיכים להדוף מאות מהגרים לא חוקיים ולמנוע את כניסתם ליבשת אירופה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משבר המהגרים בגבול פולין: האיחוד האירופי הרחיב את הסנקציות נגד בלארוס 

בני הזוג הצטלמו לפני שנעצרו: "אין מה לפחד, כיף בטורקיה"

הקלטות מסיעת הליכוד: "הציבור שלנו מצפה שנהיה ימניים ולא ממלכתיים"

 

כזכור, מפקד הכוחות המזוינים של בריטניה, הגנרל סר ניק קרטר, אמר מוקדם יותר השבוע כי הצבא יצטרך להיות מוכן למלחמה עם רוסיה, אך הוא לא מאמין שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין באמת מעוניין ב"מלחמה חמה" עם המערב.

קרטר אמר את הדברים בעקבות המתיחות האחרונה במזרח אירופה, והוא ציין כי רוסיה מהווה כעת איום גדול יותר במזרח היבשת מאשר כשהתחיל את תפקידו לפני שמונה שנים. עוד הוא הוסיף כי הוא קיווה שלא תהיה מלחמה עם רוסיה, אבל לדבריו נאט"ו צריכה להיות מוכנה לכך.

כמו כן, בשבוע שעבר האשים ראש ממשלת פולין את ולדימיר פוטין כעומד מאחורי משבר המהגרים בגבול, בעוד נשיא רוסיה ובעל בריתה המרכזי של מינסק בקרמלין, הפנה את האשמה דווקא כלפי אירופה. לטענת פולין, הסיבה להסלמה היא בעקבות פעולותיו של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בעידודה של רוסיה.